نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انعقاد 60 میلیارد ریال قرارداد پژوهشی با صنایع در نیمه نخست امسال

رییس گروه کارآفرینی و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین عمده فعالیت‌های این بخش، گفت: در نیمه نخست امسال 24 قرارداد همکاری پژوهشی میان دانشگاه با صنایع و ارگان‌ها به مبلغ 60 میلیارد ریال منعقد شد که نسبت به سال قبل رشد 100 درصدی داشته است.

 دکتر سیدرضا علوی‌زارع با بیان این‌ که دانشگاه و صنعت دو رکن اساسی و مهم توسعه در هر جامعه هستند، اظهار کرد: ضرورت ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین دانشگاه و صنعت موجب تشکیل دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌های کشور شد که در این راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران در سال 1362 ایجاد شد.

وی ادامه داد: این دفتر با توجه به ضرورت‌های موجود، وجود صنایع کلان در استان و لزوم تغییر خط مشی به‌عنوان مدیریت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری کار خود را ادامه داد و از سال 1387 با ادغام این مدیریت و حوزه کارآفرینی دانشگاه به‌عنوان گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت فعال شد.

رییس گروه کارآفرینی و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: ارتباط با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشترک، ارایه خدمات مطالعاتی، فنی و مشاوره‌ای به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، رفع نیازهای پژوهشی دستگاه‌ها، انجام تحقیقات صنعتی، معرفی توانمندی‌های علمی دانشگاه به صنایع و شرکت در نمایشگاه‌های پژوهشی با هدف شناساندن توانمندی‌های دانشگاه از اهم وظایف این دفتر است.

علوی‌زارع با بیان این‌ که مرکز تحقیقات فولاد با همکاری و حمایت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شد، گفت: راه‌اندازی این مرکز موجب افزایش ارتباط پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه با این واحد صنعتی شده است همچنین در سال تحصیلی گذشته 580 دانشجوی دانشگاه واحدهای کارآموزی و کارآفرینی خود را در صنایع مرتبط گذراندند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این دفتر، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در این دفتر، فرایند خرید تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه ساخت تجهیزات داخل اعم از دریافت اطلاعات تجهیزات مورد نیاز دانشکده‌ها، شرکت در نمایشگاه، ثبت سفارشات دانشگاه و ارسال و تحویل تجهیزات خریداری‌ شده توسط این بخش انجام شد.

به گزارش ایسنا،رییس گروه کارآفرینی و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز امیدواری کرد که بسترهای لازم برای همکاری هرچه بیشتر بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی دانشگاه با صنعت فراهم شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل