دولت عراق به دنبال راهکار حل بحران وبا

تا به امروز در موجب جدیدی از انتشار بیماری وبا، این بیماری جان 6 نفر در نواحی غربی عراق را گرفته است. در همین راستا نخست وزیر عراق، حیدر العبادی، دستور آزمایش روزانه آب را داده است. منابع بیمارستانی مکان وقوع این شش مرگ را شهر ابوقریب، 25 کیلومتری غرب پایخت این کشور اعلام کرده اند.

علاوه بر این حداقل 70 مورد دیگر از ابتلا به وبا در حوالی این منطقه گزارش شده است. شایان ذکر است که انتشار وبا در عراق چندان امر جدیدی محسوب نمی شود و در سال 2012 حد اقل 300 نفر از اهالی شهر شمالی کرکوک و منطقه کردستان به این بیماری مبتلا شده بودند. هم چنین پنج سال پیش نیز 24 نفر بر اثر این بیماری جان خود را در این کشور از دست دادند.

می توان دلیلی این امر را در زیرساخت های شهری در عراق یافت زیا سیستم های آب و فاضلاب این کشور از رده استاندارد خارج شده اند و توسعه زیر ساخت های این کشور در سال های بعد از جنگ مورد غفلت واقع شده است.

بنا بر اظهارات عبادی، عراق با آژانس صلیب سرخ، سازمان ملل متحد و همچنین یونیسف برای نصب ایستگاه های تصفیه آب بیش تر در ابو قریب همکاری می کند. هم چنین بر اساس دستور مستقیم او، بطری های آب سالم در اختیار هزاران خانواده آواره از مناطق غربی که تحت تسلط داعش قرار دارد، قرار گرفت.

لازم به ذکر است که وبا بیماری سنگینی است فرد را به اسهال شدید مبتلا می کند. نوع شدید این بیماری به دلیل از دست دادن آب بدن و نارسایی کلیه در عرض چند ساعت می تواند منجر به مرگ شود. راه اصلی انتقال این بیماری آب و غذای ناسالم است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا