نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهی فناورانه برای کاهش مصرف سوخت ماشین آلات راه‌سازی

هم اکنون نحوه سوخت رسانی به ماشین آلات راه‌سازی دستی و بدون نظارت انجام می شود که موجب شده سالانه مقدار زیادی از سوخت مراکز هدر برود اما محققان شرکت مهندسی پارسیان ارتباط خراسان جنوبی با طراحی این سیستم به مدیران مراکز سوخت رسانی اجازه برنامه ریزی ماهانه و سالانه را می دهند؛ این عمل باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شده و بسیاری از هزینه ها را تا حد امکان کم می کند.

محققان این شرکت در فرایند ساخت این دستگاه از تکنولوژی آیسی‌های قابل برنامه ریزیAVR استفاده کرده اند؛ این تکنولوژی جزو فناوری های روز دنیا به حساب می آید.

در طرح مورد نظر این امکان وجود دارد که سیستم نسبت به رشد روز افزون تکنولوژی خود را تطبیق داده و قابل ارتقا باشد؛ این امر نقطه قوت این طرح نسبت به نمونه های مشابه این دستگاه است.

یکی دیگر از نقاط قوت این طرح موجود بودن قطعات این سیستم در بازارهای داخلی است که عملیات تعمیر و رفع عیب دستگاه را آسان می کند.

سیستم هوشمند سوخت به دلیل کوچک و نو آورانه و بومی بودن، قابل پیاده سازی در بزرگترین مراکز سوخت رسانی است. این سیستم به همه اداره ها اطمینان می دهد که بتوانند برنامه صحیحی در مصرف سوخت داشته باشند؛ ابعاد کوچک این دستگاه به همه مراکز این اجازه را می دهد که سیستم خود را در کوچکترین فضای ممکن نصب کنند.

همچنین این سیستم برای اولین بار توسط متخصصان بومی استان طراحی و ساخته شده و تکنولوژی این دستگاه کاملا به روز است.

استفاده از کارت مغناطیسی غیر تماسی و امکان صدور آنی کارت برای کاربران جدید از دیگر مزایای اجرای این طرح است؛

استفاده از کارت های مغناطیسی با ضریب امنیت بالا کمک به سزایی در جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و برنامه ریزی دقیق برای مدیران مراکز می کند.

یکی دیگر مزایای این طرح که باعث شده است این سیستم نسبت به بقیه سیستم ها از ارزش بیشتری برخوردار باشد قسمت سوخت رسان سیار آن است؛ این قسمت فرایند سوختگیری ماشین آلات راهسازی سنگین را بسیار راحت و آسان کرده است. در ضمن این سیستم تمامی ویژگی های قسمت سوخت رسان ثابت را نیز دارد.

 

 

 

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل