بانک ها کمکی به استقرار اقتصاد دانش بنیان نمی کنند

 دکتر وحید احمدی در مجمع سالانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: با توجه به سیاست های کلان و اسناد بالادستی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری قطعا این صندوق باید خارج از فرآیند بانک های کشور در حمایت از طرح ها فعالیت کند.

وی با بیان این که اقتصاد کشور هنوز به طور جدی اقتصاد دانش بنیان را نپذیرفته و با مفهوم اقتصاد دانش بنیان آشنا نیست، تاکید کرد: صنایع ما به طور واقعی رشد نکرده اند و نه تنها رشد نکرده اند که مشکل هم دارند. باید مشخص شود وضعیت اعداد و ارقام سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان چگونه است و چه سهمی از منایع صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک باید به بخش دانش بنیان اختصاص یابد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تصریح کرد: در دیداری که با رئیس صندوق توسعه ملی داشتم اعلام کردند برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به بانک ها عاملیت پرداخت تسهیلات با نرخ سود ١٠ درصد را داده اند؛ بنابراین صندوق نیز می تواند در تعامل با صندوق توسعه ملی عاملیت اعطای این منابع را در اختیار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان خواستار ارزیابی نیاز صنایع دانش بنیان به انواع حمایت ها شد و اظهارکرد: باید میزان شناخت صنایع دانش بنیان از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک و میزان بهره مندی آنها از خدمات صندوق را افزایش دهیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا