تراشه ای برای شناسایی باز بودن پنجره

سیناپرس: اگرچه ممکن است حسگرهایی که به صورت دستی روی پنجره ها نصب می شوند به راحتی به شما یاد آوری کنند که پنجره ها را باز نگذارید، اما مراقبت از سیم کشی برق که در تمامی آنها تعبیه شده و هم چنین تعویض باطری های آنها کار پر زحمتی است.

یک موسسه پژوهشی آلمانی به تازگی تراشه ای نازک طراحی کرده است که روی قاب پنجره های آلومینیومی بین دو شیشه نصب می شود. سطح بالایی این تراشه از سلولهای خورشیدی پوشیده شده که در طول روز نور خورشید را ذخیره و در شب از آن استفاده می کند.

این تراشه با استفاده از یک شتاب سنج مغناطیسی فشرده قادر است زمان باز شدن پنجره و مدت زمان باز ماندن آن را تشخیص دهد. اگر پنجره به مدت طولانی باز بماند و درجه حرارت خانه به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد ( مانند زمانی که کسی منزل را ترک می کند ) تراشه سیگنال های رادیویی را به یک پایگاه مرکزی در منزل ارسال می کند که آن هم به نوبه خود به صاحب خانه هشدار می دهد.

علاوه بر آن، تراشه قادر به تشخیص حرکت های غیر معمول مانند زمانی که کسی به زور بخواهد پنجره قفل شده را باز کند نیز هست و به موقع سیگنال هایی را به پایگاه اصلی می فرستد که سبب به صدا در آمدن زنگ خطر می شود. این تراشه به زودی در نمایشگاهی در شهر مونیخ آلمان نمایش داده خواهد شد. موسسه آلمانی سازنده این تراشه قبلا سیستم مشابهی را نیز طراحی کرده بود که از طریق سلولهای خورشیدی و ژنراتور حرارتی کار می کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا