نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چهارمین استاندارد بین المللی پیشنهادی ایران درحوزه فناوری نانو تدوین شد

پروفسور علی بیت اللهی افزود:در حوزه تدوین استانداردهای بین المللی سه استاندارد پسشنهادی ایران تاکنون توسط کمیته بین المللی استانداردسازی فناوری نانو(ISO/TC229) پذیرفته و منتشر شده است.
وی بیان کرد:چهارمین استاندارد بین المللی پیشنهادی ایران که کار مشترک با کره جنوبی است، اکنون تدوین شده و درهفته آینده در اجلاس این کمیته بین المللی در شهر ادمونتون کانادا مطرح خواهد شد.
بیت اللهی افزود:در این استاندارد، روش جدید در مورد ارزیابی ایمنی زیست محیطی نانو مواد ارایه شده است؛ این استاندارد می تواند برای ارزیابی اثرات زیست محیطی نانوذرات استفاده شود.
بیت اللهی اظهارکرد:اکنون نیز دو استاندارد پیشنهادی کشوراز سوی این کمیته دردست رای گیری است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.
وی گفت: بنابراین ایران علاوه برداشتن رتبه بالا درتولید علم نانو درسطح بین المل، درزمینه تدوین استانداردهای بین المللی نیزفعال است وکشور ما به عنوان یک کشورفعال در این حوزه مطرح است .
بیت اللهی یادآورشد: تا کنون درحوزه استانداردهای داخلی نیز 36 استاندارد ملی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو منتشر شده است.
وی با اشاره به اینکه با تدوین استانداردهای جدید بین المللی توسعه بازارهای محصولات جدید گسترش پیدا می کند، افزود:برنامه داریم که از محصولات تولیدی کشورمان حمایت کنیم تا شرکت های داخلی بتوانند محصولات خود را در دنیا عرضه کنند.
به گزارش ایرنا , بیت اللهی گفت:خوشبختانه شرکت های فعال کشور درحوزه نانو، به این بلوغ رسیده اند که امروزه محصولات و نوآوری خود رابا کسب استاندارد های بین المللی به بازارهای جهانی ارایه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل