نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وضعیت بازار تجهیزات ارتوپدی در کشور کنترل می شود

دکتر علی دیانت امروز در نشست خبری بیست و سومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران در جمع خبرنگاران افزود: تمام وسایل و تجهیزات ارتوپدی که در بدن به کار می رود، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل کیفیت می شود تا بهترین نوع ارتوپدی در بدن بیماران به کار رود. 
وی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه های صنعتی شریف، امیر کبیر و با توجه به نوع تخصصی که دانشگاه ها در این زمینه دارند، تجهیزاتی که برند هستند ابتدا کنترل و سپس اجازه کاشت آنها در بدن داده می شود. 
دیانت با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول صدور و تایید تجهیزات پزشکی و ارتوپدی در کشور است، اضافه کرد: هر شرکت وسایل و تجهیزاتش را به وزارتخانه معرفی و در بخش های بیومکانیک کنترل کیفی می شود. 
وی با این یادآوری که ایران از نظر تجربه، تخصص و تجهیزات پزشکی و ارتوپدی در قیاس با سایر کشورهای پیشرفته جهان کم و کاستی ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر برخی از برندهای مطرح در دنیا وجود دارند که در زمینه های تعویض مفصل زانو و یا سایر وسایل ارتوپدی دیگر امتحان خود را پس داده اند و در نتیجه، جراحان علاقه مند هستند که از این برندها استفاده کنند، به عنوان مثال پروتزی که سال ها به خاطر کیفیت و مرغوبیت رضایت مندی پزشکان و بیماران را به همراه دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. 
دیانت همچنین گفت: علاوه بر تولیدات تجهیزات ارتوپدی در کشور، برخی دیگر از تجهیزات ارتوپدی از کشورهای سوئیس، آلمان و انگلیس وارد کشور می شود.
دبیر علمی بیست و سومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران درباره این کنگره اضافه کرد: از مباحثی که در این کنگره به آن پرداخته می شود، مبحث نظام نامه حرفه ای اخلاق پزشکی در ارتوپدی است که توسط پیشکسوتان این رشته نوشته شده است و به شرکت کنندگان ارائه می شود. 
به گفته دیانت، در این کنگره 13 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، سوئیس، یونان، ترکیه، عمان و لبنان برای سخنرانی علمی حضور دارند و درباره تازه های ارتوپدی جهان مطالب خود را ارایه می کنند. همچنین اساتید صاحب نام و برجسته علوم پزشکی دانشگاه های سراسر کشور تازه ترین یافته ها و موضوعات علمی را به مخاطبان ارایه می کنند. 
وی اضافه کرد: این کنگره با شعار آگاهی از تازه های ارتوپدی جهان و انتقال تجربه ها برگزار می شود و شرکت کنندگان با حضور در سمپوزیوم ها و پنل های علمی می توانند نکات بسیار مهمی را در حین کنگره کسب کنند. 
وی با بیان این که 29 سمپوزیوم و مباحثات فوق تخصصی از سوی استادان صاحب نام جهان برگزار می شود، افزود: از میان 75 مقاله علمی ارایه شده به این کنگره، 28 مقاله علمی برای سخنرانی انتخاب شده است و سایر مقالات در قالب پوستر ارائه خواهند شد. 
دیانت با اشاره به این که در این کنگره نمایشگاهی از تجهیزات ارتوپدی شرکت های داخلی و خارجی در معرض نمایش قرار می گیرد، گفت: 70 شرکت که در زمینه تجهیزات پزشکی، ارتوپدی و دارویی فعالیت می کنند، محصولات خود را در غرفه های نمایشگاهی طی روزهای برگزاری کنگره ارایه می کنند. 
دیانت اظهار کرد: انجمن ارتوپدی ایران 1200 عضو دارد که از این تعداد 750 نفر دوره ارتوپدی عمومی و سایر اعضای انجمن در رشته های تخصصی اطفال و کودکان، جراحی مفصل لگن، شانه، زانو، ستون فقرات و پا فعال هستند. 
بیست و سومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران در روزهای 13 تا 17 مهر در سالن های همایش برج میلاد برگزار می شود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل