180 مرکز رشد در کشورفعال است

«ژاله مجیب » روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا در میبد یزد اظهار کرد: مراکز رشد شهرستانی به حمایت های جدی به لحاظ امکانات فیزیکی ،ساختار اسکان و ساختار سرمایه ای از طرف مسوولان نیاز دارند تا بتوانند مولد برنامه های علمی،فناوری و اقتصادی باشند.

وی با اشاره به اهداف فعالیت این مراکز گفت: این مراکز ساختاری است تا کسانی که مایلند شرکت های نوپا در عرصه توسعه فناوری داشته باشند در آنها استقرار پیدا کنند.

مجری طرح پایش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مراکز دادن خدمات اسکان و مشاوره ای بخصوص مشاوره های تخصصی و بازاریابی است تا محصولاتی که آنها به آن دست می یابند بتواند در بازار مصرف جای خود را تثبیت کند .

وی گفت: این مراکز زیر نظر پارک های علم و فناوری و یا دانشگاهها، مراکز تحقیقات کشاورزی،دانشگاه آزاد و جامع کاربردی و وزارت بهداشت به صورت هم گروه ایجاد شدند.

مجبب افزود: انتظار می رود مراکز مستقر در هر شهرستان نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های خود فعالیت های ارزشمندی را انجام دهد که در این زمینه بعنوان مثال شهرستان اردکان در حوزه کنجد و ارده و شهرستان میبد در بحث کاشی و سرامیک و جدیدا در حوزه رباتیک که بر اساس نیاز آینده ورود پیدا کرده گام بردارند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا