نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

180 مرکز رشد در کشورفعال است

«ژاله مجیب » روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا در میبد یزد اظهار کرد: مراکز رشد شهرستانی به حمایت های جدی به لحاظ امکانات فیزیکی ،ساختار اسکان و ساختار سرمایه ای از طرف مسوولان نیاز دارند تا بتوانند مولد برنامه های علمی،فناوری و اقتصادی باشند.

وی با اشاره به اهداف فعالیت این مراکز گفت: این مراکز ساختاری است تا کسانی که مایلند شرکت های نوپا در عرصه توسعه فناوری داشته باشند در آنها استقرار پیدا کنند.

مجری طرح پایش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مراکز دادن خدمات اسکان و مشاوره ای بخصوص مشاوره های تخصصی و بازاریابی است تا محصولاتی که آنها به آن دست می یابند بتواند در بازار مصرف جای خود را تثبیت کند .

وی گفت: این مراکز زیر نظر پارک های علم و فناوری و یا دانشگاهها، مراکز تحقیقات کشاورزی،دانشگاه آزاد و جامع کاربردی و وزارت بهداشت به صورت هم گروه ایجاد شدند.

مجبب افزود: انتظار می رود مراکز مستقر در هر شهرستان نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های خود فعالیت های ارزشمندی را انجام دهد که در این زمینه بعنوان مثال شهرستان اردکان در حوزه کنجد و ارده و شهرستان میبد در بحث کاشی و سرامیک و جدیدا در حوزه رباتیک که بر اساس نیاز آینده ورود پیدا کرده گام بردارند. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل