تاکید کارشناسان بر استفاده از نرم افزارهای منبع باز

در هفته گذشته شاهد برگزاری چهارمین کنفرانس نرم افزارهای آزاد و کدهای منبع با متن باز Free Software and Open Source Code در شهر مونته ویدئو ، پایتخت اروگوئه بودیم . در این کنفرانس سران توسعه دهنده و برنامه ریز نرم افزارهای کامپیوتری درباره تضمین حق حاکمیت نرم افزارها و قوانین حق مالکیت به بحث و تبادل نظر پرداختند .

هدف اصلی اعلام شده در این کنفرانس ، تقویت روابط بین جنبه های  آموزشی ، فرهنگی و فناوری بوده و همچنین کارشناسان این حوزه در تلاش برای کشف نقاط مثبت موجود در نرم افزارهای منبع باز هستند که کاربران می توانند به صورت رایگان آن ها را تکثیر کرده و بدون هیچ هزینه ای استفاده کنند .

لازم به توضیح است که این کنفرانس با حمایت و پشتیبانی شرکت دولتی Antel که یک شرکت ارتباطات از راه دور محسوب می شود و همکاری دانشگاه de la Republica برگزار شد . در این کنفرانس ، برنامه ریزان جهانی و توسعه دهندگان این حوزه به همراه اساتید دانشگاه و شرکت های کاربردی نرم افزار از سراسر دنیا حضور داشتند .

در همین رابطه آندرس تولوسا Andres Tolosa مدیر شرکت دولتی Antel اعلام کرد : " ما از برنامه های منبع باز (open source ) استفاده می کنیم . تمرکز اصلی ما بر توسعه ارتباطات و تامین پشتیبانی های لازم در این حوزه و  تقویت زیرساخت هایی است که ما را قادر به توسعه بهتر نرم افزار های منبع باز می کند . "

گفتنی است در این کنفرانس ، پژوهشگران ، اساتید دانشگاه ها و شرکت های سازنده نرم افزار به تبادل نظرات و ایده های خود در ارتباط با موضوع فوق پرداخته و به صورت ویژه ای به نرم افزار MoodleMoot که یک نرم افزار آموزشی منبع باز محسوب می شود ، پرداخته شد .

در همین رابطه ویرجینیا روز Virginia Rodes از مدیران ارشد شرکت نرم افزاری MoodleMoot اعلام کرد : " هدف اصلی ما تکمیل و استفاده از نرم افزارهای منبع باز در آموزش است . این موضوع می تواند تضمین کننده حق مالکیت و قانون حمایت از مولفین باشد . "

وی در پایان توضیحات خود افزود : " در طول ده سال گذشته شاهد رشد استفاده از نرم افزارهای منبع باز در منطاق مختلف جهان از جمله اروگوئه بودیم و این نرم افزارها در شرایط رشد و توسعه قرار داشته و از پتانسیل بالائی برای همه گیر شدن برخوردار هستند .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا