نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از ساخت لاستیک بدون باد

فناوری ساخت لاستیک در رده خودرهای شهری با ساخت لاستیک برای خودروهای صنعتی بسیار متفاوت است. خودروهای صنعتی بار بسیار سنگینی را به لاستیک های خود اعمال می کنند و در سطوح بسیار ناهموار و خشنی مجبور به رفت و آمد خواهند بود.

در ابتدا لاستیک های بادی برای این دستگاه ها به کار می رفت که مشکل پنچری در آن می توانست دردسر ساز شود. پس از آن متخصصان موفق شدند تا با ابداع لاستیک های تو پر، این مشکل را حل کنند ولی این لاستیک ها نیز استهلاک بسیار بالایی داشتند.

حال آخرین فناوری در این زمینه به لاستیک هایی به نام tweel مربوط می شود که به جای باد و تو پر بودن به پره های بسیار ویژه ای مجهز هستند که محیط داخلی لاستیک را به یک ساختار ارتجاعی تبدیل کرده اند.

این لاستیک ها دارای دوام بیشتری نسبت به سایر مدل ها هستند و علاوه بر آن نیز خدمات بسیاری مطلوبی را به کاربران ارائه می کنند. این لاستیک ها ایستایی بالاتری را برای وسیله نقلیه فراهم کرده و علاوه بر آن میزان آسیب پذیری آن در برابر برخورد با موانع نوک تیز را به شدت پایین می آورند.

در این گزارش ویدیویی می توانید شاهد آزمایش های متعدد بر روی این لاستیک و مقایسه آن با انجام آزمایش مشابه بر روی دو نوع لاستیک تو پر و لاستیک های بادی باشید. شایان ذکر است که در هر سه آزمایش از یک نوع وسیله نقلیه یکسان استفاده شده است و هر سه آزمایش نیز با لاستیک های ساخت شرکت میشلین انجام پذیرفته اند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل