نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تامین غذا عامل احتمالی تاخیر در سفر به مریخ

پرواز به سوی مریخ توسط ناسا تائید شده است و برنامه ریزی های دانشمندان برای انجام این کار نیز آغاز شده است ولی این فرایند چندان آسان و بدون دردسر نخواهد بود و در این راستا هنوز مشکلاتی وجود دارند که پاسخی برای آنها یافت نشده است. آزمایش پرواز کپسول سرنشین دار ناسا که Orion نام گرفته است ممکن است با تعویق روبرو شود اما این پروژه همچنین ادامه خواهد داشت و لغو نخواهد شد.

 این فضاپیما یکی از پروژه های جدید ناسا است که به منظور رساندن فضانوردان به مریخ طراحی شده است. یکی از مشکلاتی که ناسا در فرستان انسان به مریخ با آن مواجه است، تامین مواد غذایی برای او است. ناسا در حال بررسی و آزمایش راه هایی است که با استفاده از آنها بتوان نیاز های غذایی خدمه پرواز فضاپیما را تامین کرد. یکی از راه هایی که ناسا برای حل این مسئله در نظر گرفته است، کشاورزی در داخل خود فضاپیماست. در صورتی که بتوان این تئوری را به انجام رساند آنگاه می توان این مشکل را به صورت کامل حل شده محسوب کرد. شایان ذکر است که به تازگی نیز تحقیقات و آزمایش هایی در همین زمینه در ایستگاه بین المللی فضایی به انجام رسیده است.

نکته جالب در این زمینه این است که به تازگی فیلمی با نام مریخی ساخته شده است که درباره جا ماندن یک فضانورد ناسا در مریخ است و در این فیلم فرد مربوطه برای تامین مواد غذایی خود اقدام به کشاورزی در محیط داخلی سفینه می کند. شایان ذکر است که ناسا ضمن تمجید از این فیلم، بسیاری از موارد به نمایش درآمده در آن را امکان پذیر دانسته است. ماجرا هنگامی جالب می شود که متخصصان ناسا اعلام می کنند که هیچ مشورتی در این زمینه به سازندگان فیلم ارائه نکرده بودند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل