نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ربات بالگرد ققنوس در واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد

 مراسم رونمایی از ربات بالگرد ققنوس روز یکشنبه همزمان با آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی عباسپور رییس واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. 
مصطفی ابراهیمی عضو تیم ققنوس درباره مشخصات این ربات گفت: ققنوس دارای یک ساعت مداومت پروازی و وزن چهار کیلوگرم است که وزن آن در زمان داشتن سوخت به 6.5 کیلوگرم می رسد.
مرتضی عباسی عضو دیگر تیم ققنوس و از دانشجویان مخترع بسیجی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه جنس بدنه این ربات از فایبر گلاس و تیغه های روتور آن فیبر کربن است، اظهار داشت: موتور ققنوس، بنزین سوز با حجم 26 سی سی و توان 3 اسب بخار و 1800 دور در دقیقه و دارای سیستم خنک کننده موتور هوای محیط است.
ظرفیت باک ربات بالگرد ققنوس را800 سی سی ذکر کرد و گفت: سرعت کروز در شرایط ایده ال 100کیلومتر بر ساعت بوده و به طور کلی این بالگرد در دو کلاس آموزشی و عملیاتی طراحی شده است.
همزمان با این مراسم، نمایشگاه دفاع مقدس واحد علوم و تحقیقات با عنوان 'ذوالفقار' با حضور امیر سرتیپ داوود کاظمی رئیس سازمان ایثارگران نزاجا، ، سردار سرتیپ نامی رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و جمعی از دانشگاهیان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، این نمایشگاه که با همکاری تیپ 65 نیروی زمینی ارتش در واحد علوم و تحقیقات تدارک یافته است تا چهارم مهرماه پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل