نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تدوین برنامه جامع آموزش الکترونیک ایران با استفاده از تجارب ژاپن

 به دنبال پروژه مشترک جهاد دانشگاهی و آژانس همکاری‌های بین‌الملل ژاپن (JICA)، کارشناسان جهاد دانشگاهی از دانشگاه‌های مختلف ژاپن از جمله دانشگاه OUJ و دانشگاه تزوکایاما، شرکتهای فعال در حوزه آموزش و آموزش الکترونیک و مراکز تحقیقاتی و تولیدی کشاورزی ژاپن بازدید کردند.

پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA)، برنامه جامع آموزش الكترونيک برای ارتقای توانمندیهای نیروی کار را با هدف کاهش بيکاری و دستیابی به فرصتهای عادلانه آموزشی در کشورهای مختلف، تدوین خواهد کرد.

براساس اعلام پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، يک گروه ۶ نفره از کارشناسان جهاد دانشگاهی به سرپرستی رئیس این پژوهشکده، با هدف توسعه آموزش و یادگیری الکترونیکی در حوزه کشاورزی، سفر ۱۴ روزه ای را به ژاپن داشته و از مراکز علمی این کشور بازدید کردند.

در این سفر علاوه بر بازدید از تجهیزات و امکانات دانشگاه‌های OUJ و تزوکایاما، از مراکز مختلف آموزشی از جمله کمپانی Net Learning و کمپانی Uchida ارائه کننده کلاس‌های آینده (Future Classroom)، و مراکز تحقیقاتی و تولیدی کشاورزی ژاپن مانند گلخانه تولید توت فرنگی GRA و مرکز تحقیق و توسعه کشاورزی مستقر در پارک علم و فناوری Kansai بازدید به عمل آمد.

همچنین کارشناسان جهاد دانشگاهی در این سفر و با همکاری CCC-TIES به شکلی عمیق با یکی از سیستم‌های توسعه یافته‌ یادگیری الکترونیکی با نام CHiLO و بخش های مختلف آن شامل توسعه کتاب های الکترونیکی، آشنا شدند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل