آغاز ارزیابی واحدهای پژوهشی

محسن شریفی در گفتگو بامهر، افزود: ارزیابی واحدهای پژوهشی کشور براساس معیارهای عام مانند تولید مقاله، طرح های پژوهشی و پروژه های تحقیقاتی مشترک و نیروی انسانی ارزیابی می شود.وی اضافه کرد: همچنین در این ارزیابی واحدهای پژوهشی براساس شاخص های خاص مانند زمینه فعالیت تخصصی خود نیز ارزیابی خواهند شد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم گفت: برای ارزیابی واحدهای پژوهشی از سوی وزارت علوم سامانه ای راه اندازی شده و براین اساس واحدهای پژوهشی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند. شریفی در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای تعطیلی واحدهای پژوهشی غیر فعال دارید، گفت: به این واحدها اخطار داده می شود و اگر نتوانند شرایط خود را اصلاح کنند فعالیت آنها تعطیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاکنون نیز براساس ارزیابی های اولیه به حدود۹۰ واحد پژوهشی کم فعال و غیر فعال از سوی وزارت علوم اخطار و تذکر داده شده و اگر این واحدها شرایط خود را اصلاح نکنند فرآیند لغو فعالیت آنها آغاز خواهد شد. مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم گفت: پژوهشگاه ها، مراکز پژوهشی، پژوهشکده ها، گروه های پژوهشی و موسسات پژوهشی دولتی و خصوصی به عنوان واحدهای پژوهشی بشمار می روند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا