نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی لیگ ورزشی برای روبات ها

ماجرای مبارزه روبات ها بارها دستمایه ساخت فیلم های علمی و تخیلی بوده است و بشر به صورت واضحی در انتظار مشاهده این موجودات در یک رینگ مبارزه است. با این وجود تا به حال شرایط برای برگزاری چنین مبارزاتی چندان مساعد به نظر نمی رسیده است.

حال مسئولان ساخت دو روبات بزرگ در جهان تصمیم گرفته اند تا این ایده را به واقعیت تبدیل کنند. البته رقابت هایی به نام battle bots برگزار می شود که به مبارزه روبات هایی نسبتا کوچک اختصاص دارد و بینندگان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و در این گزارش تصویری می توانید به تصاویر این مبارزه ها دسترسی داشته باشید.

یکی از برترین روبات های این مبارزه ها  Polar Vortexنام دارد که در تصاویر می توانید آن را به رنگ نارنجی مشاهده کنید. این روبات ها در مبارزه ها به شدت به یکدیگر آسیب می رسانند ولی جایگزینی قطعات آنها بسیار آسان خواهد بود و به همین دلیل نیز می توان در بازه زمانی کوتاه آنها را آماده مبارزه بعدی کرد.

شایان ذکر است که این مبارزه ها به صورت یک برنامه محبوب تلویزیونی درآمده و میلیون ها بیننده را به خود جذب کرده است و با توجه به برنامه ورود روبات های بزرگی مانند Mega Bots  به پروژه های مبارزه روبات ها می توان انتظار داشت که برنامه هایی مانند battle bots در مقابل مبارزه ای که Mega Bots در آن حضور دارد، به صورت یک امر پیش پا افتاده به نظر برسد.

جالب است بدانید که برای ساختن روبات های این مبارزه ها، تیم های بسیار خبره ای در زمینه صنایع روباتیک فعالیت می کنند. در نتیجه شاهد حرکات خاص و در برخی از موارد پیچیده از این روبات ها هستیم که این حرکات در بیشتر موارد با سرعت بسیار بالایی انجام می شوند. همین امر نیز موجب شده است که طراحی روبات های این مبارزه ها دشوار باشد. در کنار این موضوع نیز تعمیر پذیر بودن روبات ها و مقاوم بودن آنها طراحی روبات را دشوار می سازد.

شایان ذکر است که این مسابقات در سال 2000 شروع شده و پس از چند سال متوقف شده بود ولی از امسال (2015) دوباره از سر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه این مسابقات می توانید به وب سایت رسمی آن مراجعه کنید، برای این کار می توانید اینجا کلیک کرده و به این وب سایت انتقال پیدا کنید.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل