نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شیوه زندگی سالم احتمال ابتلا به سرطان را یک سوم کاهش می دهد

 بر اساس آمار صندوق جهانی تحقیقات سرطان، سالانه حدود 20 هزار مورد سرطان سینه و حدود 19 هزار سرطان روده در انگلیس، با تغییرات کوچکی در شیوه زندگی قابل اجتناب هستند. 
این مطالعه که در انگلیس انجام شده است، نشان می دهد که با مصرف غذاهای سالم، ورزش روزانه و خودداری از مصرف دخانیات و الکل می توان مانع یک سوم سرطان ها شد.
در سال 2013 میلادی، بیش از 351 هزار مورد جدید سرطان در انگلیس گزارش شد که بر اساس گزارش صندوق جهانی تحقیقات سرطان،84 هزار مورد قابل پیش گیری بود. 
مدیر این پروژه تحقیقاتی بر این باور است که با چند تغییر ساده در شیوه زندگی، می توان تغییرات بزرگی در رابطه با سرطان ایجاد کرد. وی در ادامه گفت که افزایش 10 تا 15 دقیقه فعالیت بدنی در روز، محدود کردن غذاهای پرکالری و شیرین و اجتناب از الکل و سیگار، کمک بزرگی به کاهش سرطان می کند. اضافه وزن و چاقی با احتمال ابتلا به 10 سرطان، ارتباط مستقیم دارد.
برای مثال، حدود 9 درصد از موارد سرطان پیشرفته پروستات با کاهش وزن قابل پیشگیری است. ترک سیگار سبب کاهش 33 درصدی سرطان ریه می شود. همچنین 38 درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه، به ویژه در زنان یائسه، با افزایش فعالیت فیزیکی و کاهش چربی بدن قابل پیشگیری است.
به گزارش ایرنا از هلث، در ادامه آمده است که هر سال حدود دو هزار و 200 مورد سرطان کلیه و یکهزار و 400 سرطان پانکراس در انگلیس، با انتخاب شیوه سالم زندگی قابل پیش گیری هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل