نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با ایجاد یک شبکه برای میادین نفتی گام‌های موثری بردارند

دکتر محمدعلی عمادی با بیان این‌که کشور ما از نظر مجموع و معادل ذخایر نفت و گاز دارای رتبه اول در دنیا است، گفت: با توجه به جایگاه ایران در منطقه و دنیا باید مدیریت منابع و تولید ثروت از این منابع به منظور رفاه ملی، تقویت اقتصاد و بهبود آینده کشور در سرلوحه‌ فعالیت‌ها قرار گیرد.

عمادی با تاکید بر اینکه مدیریت منابع نیروی انسانی، سخت افزار، محیط زیست و مخازن کشور باید به درستی انجام شود، اظهار کرد: این امر باعث کاهش ریسک‌های این حوزه و هزینه‌ها خواهد شد و از سوی دیگر شاهد قابلیت‌ رقابت‌پذیری در دنیا و همچنین افزایش کیفیت و بهره‌وری در این حوزه باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که فناوری‌های روز دنیا دادنی و حتی خریدنی نیست، بلکه باید آنها را گرفت و کسب کرد، گفت: برای دستیابی به این فناوری‌ها باید راه مناسب را یافت و در حوزه ازدیاد برداشت نیز باید خودمان تلاش کنیم و این فناوری‌ها را به دست آوریم و در این راه همکاری بین‌المللی و برون نگر و درون‌زا عمل کنیم.

وی با بیان این‌که صنعت همواره باید از متخصصان و نیروهای دانشگاهی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند، گفت: برای بهبود و ارتقای شرایط فناورانه کشور تمرکز بر روی مواردی همچون ارتقای منابع انسانی، ‌مهارت‌ها، آموزش‌ها، سخت افزارها، آزمایشگاه‌ها و نرم افزارها از مهم‌ترین مسائل است.

عمادی با اشاره به واگذاری مطالعات میادین مهم کشور به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از سوی وزیر نفت، گفت: تمامی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور باید به منظور کسب اهداف تعیین شده به هم افزایی رسیده و با ایجاد یک شبکه موفق و همکاری بین‌المللی در خصوص این میادین گام‌های موثری بردارند.

این مقام مسئول با بیان این‌که منابع نفت و گاز در اختیار وزارت نفت و همچنین صیانت از آن به عهده شرکت ملی نفت است، اظهار کرد: با توجه به قوانین مجلس شورای اسلامی، مجموعه‌ای از مسئولین کشور موظف هستند که بر این ثروت ملی ناظر بوده و از لحاظ قانونی صیانت از این سرمایه ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای اجرایی کردن این سیاست‌ها تمرکز بر حوزه فناوری و فنی بسیار مهم بوده و تمرکز بر مسائل زیست محیطی، فنی و همچنین مدیریت منابع از موضوعات مهم این حوزه به شمار می‌رود.

وی افزود: از طریق این همایش می‌توان مجموعه‌های تحقیقاتی و قانون‌گذار کشور را شناسایی کرد و در حوزه‌های فناورانه، فناوری‌های مورد نیاز خود را کسب و یا خریداری کنیم.

عمادی با تاکید بر برگزاری دومین همایش فرصت‌های فناورانه در صنعت نفت و گاز تصریح کرد: باید تجارب مثبت و منفی دیگر شرکت‌ها را از طریق این همایش کسب کرد تا از انجام تجارب منفی جلوگیری کرد و تجارب مثبت را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، عمادی با اشاره به مزیت‌های مدیریت مخزن در کشور خاطرنشان کرد: این امر باعث افزایش تولید شده و می‌توان در فرصت‌های بازار نفت خود را به بالاترین قیمت ممکن به فروش رساند و در موضوع ازدیاد برداشت، فناوری ایجاد شده لزوما در صنعت نفت کاربرد نداشته و دارای اثربخشی بیشتری است و به دلیل گستردگی در دیگر صنایع نیز کاربرد دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل