بی‌نیازی ایران در بازسازی دکل‌های دریایی و حفاری چاه‌های نفتی

حجت مستقیمی، یکی از کارشناسان شرکت پترو گوهر فرا ساحل کیش در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس گفت: هم اکنون این شرکت با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص خود  در زمینه مدیریت پروژه، حفاری چاه های نفت و گاز در حوزه فراساحل، ارایه خدمات تخصصی طراحی و مهندسی تامین و تدارک دکل و تجهیزات حفاری دریایی در بازار داخلی و حوزه های بین المللی فعالیت می کند.

وی ثبت بیشترین متراژ حفاری ، تعمیر و بازسازی دکل ملکی دریایی Sina1 ، طراحی و استقرار سامانه هوشمند (O.M.C.S) را از جمله رکوردهای ثبت شده این شرکت عنوان کرد و درباره هدف این شرکت درحفظ و ارتقاء سطح بهره برداری از دکل‌های حفاری دریایی گفت:هم اکنون ما توانسته ایم با بکارگیری سیستم های نوین تعمیر و نگهداری و مدیریت صحیح فرایندهای آن توسط مدیران خبره و کارشناسان متخصص این حوزه و همچنین نرم افزارهای پیشرفته و هماهنگی بین بخش های مختلف سازمان، به سطح قابل توجهی از قابلیت اطمینان عملیاتی نائل شویم.

وی افزود:  تاکنون هیچ شرکت داخلی موفق به تعمیر و بازسازی دکل های دریایی نشده بود. ما پیش از این مجبور بودیم دکل هایمان را  برای تعمیر به امارات ببریم اما رکورد این کار شهریور امسال در بندر عباس به اسم شرکت ما ثبت شد.

مستقیمی اظهار کرد: همچنین شرکت ما مجری عملیات حفاری طرح و توسعه فازهای 22-24 و 13 میدان گازی پارس جنوبی است؛ این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه فعال حفاری دریایی کشور شامل 76 حلقه چاه توصیفی و توسعه ای است و هم اکنون این شرکت توانسته با در اختیار داشتن نخبگان صنعت نفت ایران گام های ارزشمند در راستای اصلاح و به روز کردن رویه های حفاری جاری پارس جنوبی بردارد.

وی تصریح کرد: هر یک از این طرح ها به مرور زمان در حال تحویل دادن به منطقه هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون کار ما از نظر کیفیت هیچ کم و کاستی نسبت به شرکت های خارجی ندارد و از لحاظ کمی، سرعت انجام عملیات و بسیاری از موارد دیگر نیز رکوردار هستیم؛ ما رکورد حفر ده هزار متر چاه در یک سال را داشته ایم. امری که در کشور  نظیر ندارد.

وی به مشکل های اجرای این طرح های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: هرچند تحریم ها یک سری محدودیت ها ایجاد و هزینه‌های زیادی برای ما تحمیل کرد اما ما سعی کردیم با توان متخصصان داخلی این طرح را پیش ببریم و برای کارشناسان این حوزه ایجاد اشتغال کنیم بنابراین از دولت توقع داریم تا این طرح های محوله را پشتیبانی کند.

وی یاد آور شد: شرکت ما در نظر دارد با استفاده از تجهیزات و امکانات سخت افزاری مدرن و منحصر به فرد خود در حوزه‌های مهندسی و حفاری و تامین و تدارک تجهیزات حفاری و همچنین اتکا به توان بالای سرمایه های انسانی متعهد و متخصص و پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای و ایجاد ارزش برای مشتریان و ذی نفعان بالفعل و بالقوه و بهبود مستمر فعالیت‌های خود بر اساس استانداردهای کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت، جایگاه خود را در مقیاس شرکت های حفاری مطرح جهان ارتقا بخشد.

 

 

 

 

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا