نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش دولت برای احیای تالاب هامون جدی است

معصومه ابتکار در سفر به سیستان در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی میلک در گفت وگو باایرنا افزود: دولت یازدهم برای احیای تالاب هامون اقدامات و نشست هایی در سطح بین المللی از جمله سازمان ملل و مسئولان و کارشناسان داخلی داشته است.وی ادامه داد: در سطح همکاری های ملی نیز کارگروهی برای احیای هامون در داخل کشور تشکیل شده است.

وی گفت: همچنین برای احیای تالاب بین المللی هامون در سفر رئیس جمهوری افغانستان به ایران نشستی یک ساعته با وی داشتیم که قرار شد کارگروه مشترکی بین ایران و افغانستان شکل گیرد. وی افزود: هماهنگی های بین بخشی نیز میان سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای احیای تالاب هامون و مساله ریزگردها انجام شده که امروز بخش هایی از آن در نشست شورای اداری سیستان مطرح می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: همکاری دستگاههای مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای احیای تالاب بین المللی هامون تاثیرگذار است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راس هیاتی 40 نفره متشکل از وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فناوری و علمی رئیس جمهوری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان وزرا و شماری از روسای سازمان های مختلف وارد زابل شد و مورد استقبال استاندار و شماری از مسئولان سیستان وبلوچستان قرار گرفت. بحران ریزگردها و ضرورت ماندگاری مردم در منطقه که دهها سال گرفتار پدیده ریزگردها هستند؛ از جمله مسایل مهمی است که در این سفر مورد پیگیری و توجه قرار خواهد گرفت. زابل در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل