نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از برچسب حافظه قابل چاپ

بیش از یک دهه پیش بود که تئوری استفاده از هولوگرام ها به عنوان روش نهایی جلوگیری از جعل اسناد و مدارک ارائه شد ولی به تدریج با پیشرفت علم مشخص شد که این روش نیز مشکلاتی را در خود دارد و نمی توان به آن به عنوان گزینه نهایی برای رفع این مشکل اندیشید.

حال شرکت زیراکس به جای دور انداختن این ایده، از آن برای ساخت یک ایده جدید استفاده کرده است و نتیجه این امر نیز تولید محصولی به نام برچسب حافظه شده است.

این برچسب ها همان طور که از نام آنها مشخص است، دارای حافظه کامپیوتری مشخصی هستند که موجب می شود بتوان اطلاعات را درون آنها ذخیره کرد. البته این حافظه چندان بزرگ نیست و تنها 36 بیت داده بر روی یکی از این برچسب ها قرار می گیرد.

این داده ها از نظر حجمی به اندازه ای هستند که بتوان به کمک آنها تا سقف 68 میلیارد نکته مربوط به محصول را در اختیار داشت. این نکات شامل موارد مانند شماره سریال، مبدا و مناطقی که محصول از آن گذشته است و … می شود.

نکته مهم در این محصول این است که می توان با کمک چاپگرهای خاصی آن را چاپ کرد و علاوه  بر این نیز این حافظه های برچسبی قابلیت بازنویسی داده ها را نیز دارند. این داده ها به صورت رمزنگاری شده و در قالب نقاط بسیار ریز بر روی این برچسب وجود دارند و تنها با ابزارهای خاص می توان آنها را رمزگشایی کرده و به محتوای آنها دسترسی پیدا کرد.

به این ترتیب می توان بارکدهای محصولات و هولوگرام های بار را به مرحله جدیدی وارد کرده و اطلاعات بسیار امن تر و متفاوت تری را بر روی آنها ذخیره ساخت. شرکت زیراکس هدف از ساخت این محصول را مبارزه با جعل عنوان کرده است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل