گزارش تصویری از پیچیده ترین ساعت تاریخ

شرکت ساعت سازی سوئیسی واچرون کنستانتین به منظور جشن سالگرد 260 سالگی خود ساعتی جیبی مکانیکی طراحی کرده است که ادعا می کند از تمام نمونه های مشابه آن در بازار پیچیده تر الست. گفته می شود که طراحی، مهندسی و ساخت و ساز این ساعت 8 سال زمان برده است.

این ساعت جیبی که 57260 نام دارد توسط یک کلکسیونر مخفی سرمایه دار سفارش داده شد زیرا تولید این ساعت وسط این شرکت به هیچ عنوان ارزان نیست. لازم به ذکر است که نام این ساعت به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد در درون کتاب رکورد ها قرار گرفت.

کارکرد های ویژه این ساعت علاوه بر نشان دادن ساده زمان، آن را به ساعت مکانیکی خاصی تبدیل کرده است. شرکت سازنده این ساعت با قرار دادن 57 نوع پیچیدگی در این ساعت، رکورد دار سازنده پیچیده ترین ساعت دنیا شناخته شده است. رکورد پیچیده ترین ساعت پیش از این به ساعت جیبی Patek Philippe Caliber 89 تعلق داشته که در خود 33 پیچیدگی را جای داده بود.

بسیاری از قابلیت های این ساعت به راحتی در یک نرم افزار شبیه سازی ساعت در تلفن های همراه هوشمند  یافت می شود اما باید به خاطر داشت که چیزی که این ساعت را نسبت به این نرم افزارها منحصر به فرد می سازد این است که قابلیت های ارائه شده در این ساعت تنها توسط چرخ دنده ها و ساختار مکانیکی ارائه می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا