نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از نخستین ماهواره مشاهده گر اچ دی چین

سازمان فضائی چین در هفته گذشته یک ماهواره مشاهده گر اچ دی  HD observation satellite را با موفقیت به فضا فرستاد . این ماهواره دارای بالاترین میزان کیفیت بوده و در آن از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، ماهواره گائوفن 9 با نام اصلی   Gaofen-9 بخشی از پروژه بزرگ و ملی چین برای مشاهده زمین با کیفیت بالا محسوب می شود . 

ماهواره فوق الذکر از مرکز فضائی جیوکوان Jiuquan Satellite Launch Center واقع در ایالت گانسو Gansu در شمال غربی چین به فضا پرتاب شد . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ؛ این ماهواره راس ساعت 12 و 42 دقیقه به وقت محلی در روز دوشنبه 14 سپتامبر و با کمک یک راکت ماهواره بر Long March-2D به فضا فرستاده شد .  بر اساس گزارش سازمان فضائی چین ، این ماموریت ، دویست و نهمین ماموریت موفقیت آمیز راکت های ماهواره بر Long March-2D محسوب می شد که در نوع خود رکوردی با ارزش به شمار می رود .

این ماهواره دارای لنزهای اپتیکال سنجش از راه دور The optical remote sensing satellite قابلیت تهیه تصاویری با کیفیت بسیار بالا و دقت کمتر از یک متر را داشته و می تواند برای مطالعات زمین شناسی ، نقشه برداری ، برنامه ریزی های شهری ، طراحی مسیرهای جاده ای ، کشاورزی و امداد و نجات در سوانح و بلایای طبیعی مورد استفاده قرار گیرد .

نخستین ماهواره مشاهده گر اچ دی چین توسط دانشگاه تکنولوژی هوا و فضای شانگهای Shanghai Academy of Spaceflight Technology ساخته شده و می تواند علاوه بر موارد فوق برای مصارف دفاعی و نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل