تهیه نقشه اجسام خانه توسط روبات برای پرهیز از برخورد

به تازگی اطلاعات جدیدی از محصولی به نام رومبا 980 که یک جاروبرقی روباتیک هوشمند است  انتشار یافته است. این اطلاعات حاکی از این است که این روبات می تواند با تلفن هوشمند کاربر کنترل شود و برای به یاد آوردن جایگاه دیوار ها و وسایل منزل و عدم برخورد با آنها از دوربین ها وسنسور های تعبیه شده در خود استفاده می کند.

شرکت سازنده این روبات بارها و بار ها به مزایای قابلیت تعیین موقعیت اجسام این روبات اشاره داشته است. این روبات با استفاده از فناوری تعیین موقعیت مکانی بصری و سیستم کنترل نرم افزاری متصل به سامانه های ابری می تواند نقشه خانه شما و همچنین نحوه چیدمان اجسام را تشخیص دهد.

بنا بر اظهارات شرکت سازنده این روبات، این مدل با استفاده از حسگرهای موجود در خود می تواند برای هر خانه ای الگوی تمیز کردن خاصی داشته باشد. این امر از مواردی مانند از بین رفتن تعادل دستگاه و برخورد روبات با وسایل داخل خانه جلوگیری می کند. این روبات هوشمند و قابل اعتماد می تواند تا با یک بار شارژ به مدت دو ساعت به تمیز کردن محیط داخلی منزل شما مشغول باشد سپس خود به خود به جایگاه شارژ تعیین شده برای آن باز می گردد.

شرکت iRobot در تلاش است که این روبات را به یکی از اعضای خانه انسان های امروزی تبدیل کند. نرم افزار ابری جدید این شرکت که بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS قابل اجرا است، به کاربر خود اجازه می دهد که از راه دور بتواند برای این روبات برنامه تمیز کردن خاصی را تدارک ببیند.

این روبات در هر لحظه می تواند نوع سطحی که بر روی آن قرار گرفته است را شناسایی کند. به این ترتیب اگر بر روی فرش قرار گیرد به طور خودکار قدرتش را افزایش می دهد. علاوه بر این حسگرهای نوری و صوتی تعبیه شده در این روبات می تواند کثیفی محل را نیز به خوبی تشخیص دهد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا