نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از ساخت قفسه سینه مصنوعی

یک پیرمرد اسپانیایی که 54 سال سن داشت، مدتی پیش به علت داشتن یک تومور بسیار بزرگ در بدن خود مجبور به یک جراحی بسیار سنگین شده بود و به همین دلیل نیز بخش عمده ای از قفسه سینه خود را از داده بود.

پزشکان با بررسی شرایط این بیمار تصمیم گرفتند تا از آخرین فناوری های روز جهان برای درمان این فرد استفاده کنند. پزشکان مرکز SRIO با تحقیق درباره شرایط بدنی این فرد تصمیم به این گرفتند که با کمک فناوری چاپ سه بعدی به سراغ بازسازی این بخش از اسکلت بدن فرد بیمار بروند.

این افراد با بررسی مواد مختلف تصمیم گرفتند تا از سرانجام نوعی از ماده تیتانیوم را برای این کار در نظر بگیرند.  این نوع از تیتانیوم به علت متخلخل بودن زیاد، وزن بسیار اندکی را داشت ولی در عین حال مقاومت بسیار زیادی داشته و می توانست بار فشار زیادی را تحمل کند.

به این ترتیب این تیم پزشکی پس از تصمیم گرفتن برای ماده مورد استفاده خود به سراغ  اسکن سه بعدی از بدن فرد پرداختند و موفق شدند تا یک مدل کامپیوتری از قفسه سینه او را ایجاد کنند و پس از این فرایند، نسخه ای سه بعدی از قفسه سینه او تهیه شده و به بدن این بیمار پیوند داده شد.

شایان ذکر است که قیمت این قفسه سینه برابر با 1 میلیون و 300 هزار دلار بوده است و به سادگی نمی توان آن را بر روی بدن افراد مختلف اعمال کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل