نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت سنسور جاسوسی 250 مگاپیکسلی

به تازگی شرکت ژاپنی canon از ساخت دوربینی با سنسور APS-H CMOS که کیفیت ۲۵۰ مگاپیکسلی دارد، خبر داد و ادعا کرد که این دوربین نسبت به سایزش، رزولوشن بی‌نظیری دارد. این دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی توانایی خواندن نوشته روی یک هواپیمای در حال پرواز را از فاصله ۱۸ کیلومتری دارد و این قابلیت را دارد که روزی به عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

به کمک سنسورهای CMOS تعداد پیکسل‌ها بالا رفته و حجم داده نیز افزایش پیدا کرده است. در این حالت معمولا برخی مشکلات نظیر تاخیر در ارسال داده‌ها به وجود می آید. اما دوربین APS-H سرعت انتقال داده فوق‌العاده بالایی دارد، به طوری که قادر است ۱.۲۵ میلیارد پیکسل را در هر ثانیه انتقال دهد. این دوربین این امکان را به تصویربرداران می‌دهد تا فیلم هایی با کیفیت بی‌نظیر و با سرعت ۵ فریم بر ثانیه ضبط کنند. از همه مهم‌تر اینکه کیفیت آن ۴ برابر بهتر از k4 است یعنی کیفیتی ۱۲۵ برابر full HD دارد. فیلم‌های ضبط شده با این دوربین را می‌توان بدون کم شدن وضوح و کیفیت آن کراپ یا تصویر آن را بزرگ‌نمایی کرد. به علاوه شرکت canon از امکان استفاده از این دوربین برای نظارت دقیق، جهت پیشگیری از جرم و جنایت در آینده خبر می‌دهد.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3225430/The-camera-read-writing-11-MILES-away-Canon-s-250-megapixel-sensor-used-spying.htmlمنبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل