اولین پرواز آزمایشی برای ارسال کپسول سرنشین دار به فضا به تاخیر افتاد

 قرار بود این کپسول در آگوست سال2021 میلادی انسان را به اعماق فضا ببرد، اما به دلیل نگرانی های ناسا درباره پیشرفت پروژه و کمبود بودجه، به مدت دوسال، تا سال 2023 میلادی به تاخیر افتاد.
کپسول فضایی و موشک پرتاب کننده آن که چندین میلیارد دلار قیمت دارند، گرانقیمت ترین بخش های پروژه اکتشاف فضا محسوب می شوند. ناسا قصد دارد در این پروژه گروهی از فضانوردان را در اواسط سال 2030 به فضا اعزام کند. 
ناسا قصد دارد بین اکتبر 2015 و آوریل 2023 با صرف هزینه 6.77 میلیارد دلار، دو نمونه دیگر از کپسول Orion تولید کند. این سازمان تا کنون 4.7 میلیارد دلار صرف طراحی و تولید این کپسول ها کرده است. 
بر اساس زمانبندی ناسا قرار است در ماه دسامبر 2018 یک کپسول Orion بدون سرنشین با استفاده از راکت SLS ( مخفف عبارت Space Launch System) به فضا ارسال کند. پروژه تولید این نوع راکت ها با بودجه 7 میلیارد دلار در دست اجرا است. 
قرار است ناسا ابتدا یک کپسول Orion را در مدار ماه آزمایش کند. سپس قرار است این کپسول به منظور آزمایش برخورد با یک تخته سنگ بزرگ که با استفاده از روبات ها از سطح یک شهاب سنگ جدا شده و در مدار ماه قرار گرفته است، مورد استفاده قرار گیرد.
ناسا سال گذشته اعلام کرد فرآیند تولید راکت SLS که قرار بود در ماه نوامبر 2017 آماده شود، به مدت یک سال به تاخیر افتاده است.
ناسا تنها برای انجام یک ماموریت آزمایشی برنامه ریزی کرده است و تا کنون برآوردی از هزینه و زمان لازم برای ماموریت های بعدی، نکرده است. 
به گزارش ایرنا از رویترز،این سازمان بین سال های 2005 و 2010 پروژه ای موسوم به Constellation را با هدف اکتشاف و اعزام انسان به اعماق فضا اجرا کرد. در آن هنگام حدود 5.8 میلیارد دلار برای تولید نمونه اولیه کپسول Orion صرف شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا