نشست رییس صندوق حمایت ازپژوهشگران بامحققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی

دکتر نصرت الله ضرغام در این نشست به معرفی برنامه ها،فرصت های صندوق و بحث و تبادل نظر در مورد آنها پرداخت. 
ضرغام در خصوص اهداف بازدید از مراکز علمی گفت:بازدید از مراکز علمی باعث می شود پژوهشگران بتوانند از حمایت های بنیاد برای انجام کارهای پژوهشی خود بهره مند شوند. 
وی در ادامه افزود: برای اینکه به نیاز های نیروی انسانی کیفی جامعه پاسخ دهیم باید تربیت نیروی انسانی را مطالعه و با کار کارشناسی ،سیاستگذاری و برنامه ریزی کنیم و این امر باعث خواهد شد از منابعی که برای این کار اختصاص داده می شود به درستی استفاده شود.
وی در ادامه به موضوع تحقیقات به صورت مشترک در دریای خزر که به پژوهشگاه اقیانوس شناسی مرتبط می شود اشاره و در مورد چهارچوب حمایت از پروژه ها نکاتی را مطرح کرد.
ضرغام تاکید کرد:همه بخشها باید از یک جامعیت برخوردار شوند و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به خوبی می تواند این کار را انجام داده و بسیار اثرگزار باشد.
رییس صندوق در مورد پسادکترا و گرنت(بودجه پژوهشی) نیز گفت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی می تواند در صورت نیاز به فردی که فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های معتبر باشد و قصد جذبش را دارد طبق ضوابط صندوق برایش تقاضای پسادکتری کند و صندوق حمایت از پژوهشگران 1 تا 2 سال حقوق استادیار را به او می دهد و در رابطه با اختراع هم اگر کسی اختراعی داشته باشد صندوق حمایت از پژوهشگران 100درصد هزینه را به او پرداخت می کند.
ضرغام یادآور شد:به دنبال ایجاد مرکز نوآوری در مراکز علمی هستیم تا این مراکز بتوانند یافته های پژوهشی و ایده های خلاقانه را به محصول تبدیل کند. آنچه که مسلم است، پژوهشگر آشنایی با مدل کسب و کار ندارد، یک فناوری به خودی خود ارزشی ندارد مگر اینکه مدل کسب و کار صحیحی داشته باشد. 
به گزارش ایرنا از صندوق حمایت از پژوهشگران ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران در کنار پژوهشگر و صاحب ایده، اگر لازم شد راهنما قرار می دهد تا روند تبدیل علم به محصول درست طی شود و بعد از این مرکز نو آوری در اختیار مراکز علمی قرار خواهد گرفت و در این روند شرکت صنعتی نیز عضوی دارد، البته این ایده می تواند به یک استارتاپ تبدیل شود.در این روند دانشجو به کار گرفته می شود و بعد از به نتیجه رسیدن طرح، فارغ التحصیلان به کار گرفته می شوند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا