موسس آمازون گردشگر به فضا می فرستد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری اسپیس،جف بزوس در نظر دارد با هزینه ای گزاف رویای خود را به واقعیت تبدیل کند و از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال گردشگران بسیاری را به فضا بفرستد.وی مدت هاست برای اجرایی کردن طرح خود شرکتی به نام 'بلو اوریجین' تاسیس کرده است.
این میلیاردر علاقمند به فضانوردی در باره طرح جدیدش اعلام کرده که شرکت بلو اوریجین قرار است با ساختن موشک هایی، آنها را از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال به مدار زمین منتقل کند.
بزوس گفته است که موشک های مورد نظر او به طور عمودی به فضا پرتاب می شوند و در بازگشت خود نیز به طور عمودی بر سطح زمین خواهند نشست. بر این مبنا موشک های حامل برای چندین پرواز ساخته می شوند تا از این راه در هزینه ساخت آنها طرح صرفه جویی شود.
شرکت 'بلو اوریجین' برای تحقق این طرح تاریخی خود در ایستگاه فضایی کیپ کاناورال منطقه ای را برای پرتاب موشک اجاره کرده است. از همین منطقه موشکی Surveyor-1 به سوی کره ماه پرتاب شد و و اولین موشکی بود که به سلامت بر سطح این کره نشست.
ناسا'سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا'در گذشته در همین منطقه که 'مجتمع 36' نام دارد، پایونیر- 10 را مستقر کرده بود. پایونیر- 10 اولین فضاپیمایی بود که توانست به کمربند سیارک ها سفر کند و کره مشتری را به طور مستقیم رصد کند.
روزنامه آمریکایی 'نیویورک تایمز' گزارش داده است که بزوس، در نظر دارد 200 میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری و 330 فرصت شغلی در این زمینه ایجاد کند.
بزوس اعلام کرده است که شرکت بلو اوریجین همچنین در نظر دارد در محلی که از ناسا کرایه کرده تولید موشک های حامل خود را آغاز کند. گفته می شود که اولین فضاپیماهای گردشگری بزوس تا پایان دهه جاری میلادی به هوا پرتاب خواهند شد.
بزوس در ادامه گفته است که موشک های تولید شده در این پایگاه باید توانایی حمل ماهواره های تجاری به فضا را نیز داشته باشند.
وی در نظر دارد تور فضایی خود را در اختیار میلیون ها انسان در سراسر جهان قرار دهد و به تدریج سفرهایی به کره مریخ نیز برنامه ریزی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا