کنفرانس انرژی و هواشناسی برگزار شد

هدف از برگزاری این کنفرانس، فراهم کردن یک فرصت علمی مناسب برای دانشمندان، مهندسان، اقتصاددانان و سیاستگذاران برای بحث و تبادل نظر درخصوص فصل مشترک میان آب و هوا، شرایط جوی و انرژی، آگاهی از نتایج جدیدترین تحقیقات، بررسی شیوه‌های درحال ظهور، عملیاتی کردن سیاست‌ها و کمک به توسعه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در این حوزه بود.

ارزیابی منابع انرژی، پیش‌بینی برنامه‌های کاربردی سیستم‌های برق، تأثیرات زیست‌محیطی سیستم‌های انرژی، مدیریت ریسک تغییرات جوی، شبکه‌های هوشمند، سیاست‌های انرژی، برنامه‌ها و کاربردها، محورهای اصلی کنفرانس ICEM2015 را تشکیل می‌دادند.

 بروزرسانی روش‌های هواشناسی برای فعالان بخش انرژی، انرژی برای فعالان بخش هواشناسی پیش از برگزاری کنفرانس اصلی برگزار شدند.

دکتر الکساندر مک دونالد از آزمایشگاه تحقیقات سیستم زمین NOAA، دکتر آموری لووینس (آمریکا)، دکتر کلاود نوهان (فرانسه)، دکتر اریک اشتاین (آلمان)، دکتر فاربیتسیو بیزاری (ایتالیا)، دکتر پراشنات گوسوامی (هند)، دکتر رنه روی (کانادا)، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. همچنین اساتید و محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، رومانی، فرانسه، فنلاند، سوئیس، هلند، امارات متحده عربی، چین و هند با ارائه مقاله یا پوستر، در کنفرانس ICEM2015 حضور داشتند.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر الکساندر مک دونالد:

کمک به کاهش سریعتر میزان انتشار دیاکسید کربن در جهان: زمان بسرعت در حال سپری شدن است و اقدامات محدودی برای توقف روند انتشار کربن صورت گرفته است. راهی برای کربن‌زدایی از بخش انرژی سه اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2030 بدون افزایش هزینه اضافی وجود دارد. کربن‌زدایی از صنعت برق، شرط لازم برای کربن‌زدایی از سایر بخش‌ها مانند حمل و نقل، تهویه هوا و گرمایش منازل است.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر کلاود نوهان:

چارچوب جهانی برای خدمات آب و هوایی: خدمات آب و هوایی از پتانسیل لازم برای حرکت بسوی یک جامعه با انتشار پایین کربن برخوردار است. تقاضا برای انرژی بسرعت در حال افزایش است که به نوبه خود باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) از بخش انرژی می‌شود. تغییرات آب و هوایی حال حاضر، چالش‌های پیش روی تولید و انتقال انرژی را افزایش داده است. کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه‌ای در این بخش، با انجام اقدامات متنوعی قابل انجام است.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر پراشنات گوسوامی:

چالشهای پیش رو برای استفاده 100 درصدی از انرژی تجدیدپذیر در هند: بجز هزینه‌های سنگین برای حرکت بسوی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری‌های مورد نیاز، به پذیرش این مسأله از سوی مردم نیز احتیاج داریم. طیف انرژی‌های تجدیدپذیر در هند شامل: برق- آبی، بادی، خورشیدی، جزر و مدی، زمین گرمایی و سوخت زیستی هستند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا