نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معرفی تکنولوژی عینک های طبی گوگل

به تازگی تکنولوژی جدیدی توسط شرکت گوگل ارائه شده است که به افراد عینکی و کسانی که از ضعف بینائی رنج می برند این امکان را می دهد که در هنگام انجام فعالیت های بدنی و انجام حرکات ورزشی ، عینک خود را مورد استفاده قرار دهند .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ،  فناوری جدید که انحصارا به گوگل تعلق دارد ؛ دارای سیستمی مشابه با عینک های پیشین گوگل Google Glass است که از موتورها و سنسورهای ویزه تشخیص حرکت برخوردار بوده و می تواند به نسبت شرایط محیطی به صورت کاربر چسبیده و یا آزاد تر شود . در حقیقت دسته های این عینک به صورت هوشمند و خودکار  بر اساس شرایط و عملکرد لحظه ای فرد استفاده کننده تنظیم شده و عمل می کنند .

به بیان ساده تر ؛ این عینک جدید گوگل دارای دو موتور و پردازنده مجزا در هر یک از دسته های خود است که می توانند به سادگی شرایط محیطی و فیزیکی فرد کاربر را تشخیص داده و به سمت داخل یا خارج انحراف پیدا کنند . در سیستم برنامه ریزی این عینک ، حساسیت نسبت به جریان هوا به گونه ای است که همزمان با حرکت هوا به سمت بالا و پائین ، عینک به سرعت تشخیص می دهد که کاربر در حال دویدن بوده و سریعا با حرکت دسته ها به سمت داخل ، بر روی صورت کاربر محکم شده و بی حرکت باقی می ماند .

از دیگر ویژگی های این عینک ، قابلیت تغییر اندازه و ابعاد آن است در حقیقت عینک طبی جدید گوگل می تواند به صورت خودکار ، ابعاد صورت فرد کاربر را تشخیص داده و خود را مطابق به اندازه صورت افراد تنظیم کند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل