صندوق نوآوری و شکوفایی به سرمایه گذاری ریسک پذیر توجه کند

دکتر علم الهدایی ،رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس، با بیان اینکه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های توسعه یافته دانش بنیان مناسب است، تاکید کرد: این درحالی است که تسهیلاتی تاکنون از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده برای شرکت های نوپا چندان مناسب نیست و حتی تسهیلات لیزینگ دارای سود بالایی است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان بر خلاف شرکت های صنعتی، با بهره گیری از ایده شان توسعه یافته اند و چنانچه بخواهیم با طولانی کردن پرداخت اقساط، بهره تسهیلات را بالا ببریم مسلما شرکت های توسعه یافته هم ضرر می کنند.

دکتر علم الهدایی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در اعطای وثایق در قبال دریافت تسهیلات مشکل دارند، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید بروی سرمایه گذاری ریسک پذیر به طور جدی فعالیت کند و از شرکت هایی که توانمندی لازم را دارند، حمایت کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خراسان رضوی سالانه حدود 20 میلیارد ریال درآمد اختصاصی دارد، گفت: متاسفانه هنوز سازوکار مشارکت شرکت های دانش بنیان، پارک و بخش خصوصی مشخص نشده است تا بتوان درآمدهایی را برای پارک انتظار داشت.

دکتر علم الهدایی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته پارک علم و فناوری خراسان رضوی بالاترین صادرات در بین پارک های علم و فناوری وزارت علوم با 2 میلیون و 800 هزار  دلار صادرات کسب کرد و موفق به کسب جایزه صادراتی شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا