نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای کامل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیازمند اهتمام همه وزراست

دکتر علم الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، با بیان اینکه با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از قوانین بسیار خوب و کارگشا حوزه علم و فناوری است، گفت: متاسفانه روند برخی مسائل که باید بین سازمان های متولی فناوری مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هماهنگی بیشتر پیش برود، گاهی کند می شود.

 وی افزود: مجموعه دولت شامل تمامی دستگاه های اجرایی باید بیش از دیگران برای اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اهتمام داشته و آن را توصیه کنند اما در حال حاضر با این قانون سلیقه ای برخورد می شود که نمونه این برخوردها را می توان در بخش های مالیات، بیمه، اداره کار و گمرک مشاهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: هم اکنون هر رئیس پارک علم و فناوری زورش برسد می تواند این قانون را به متولیان استانی تحمیل کند چنانچه حمایت های کشوری نباشد، مواجه ها سلیقه خواهد شد و مشاهده می کنیم که از برخی شرکت های دانش بنیان استان مالیات دریافت می شود و از برخی نه!

وی افزود: در این موارد سازمان امور مالیاتی اعلام می کند که وظیفه من اخذ مالیات بر اساس قانون است بنابراین وظیفه دولت است که قانون را زنده نگه داشته و معافیت های مندرج در قانون را متذکر شود.

به گفته دکتر علم الهدایی باید به غیر از وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سایر وزرا نیز برای اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اهتمام داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از شرکت های مستقر در پارک موفق به اخذ معافیت های مالیاتی شده اند، گفت: بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، هر شرکتی که مشمول قانون می شود ، مکان استقرارش هر جا که باشد حتی خارج از پارک علم و فناوری می تواند از معافیت های مالیاتی بهره مند شود اما متاسفانه اداره کل مالیاتی خراسان رضوی اعلام کرده که فقط شرکت هایی که در پارک علم و فناوری استان مستقرند می توانند از این مزایا استفاده کنند.

وی افزود: موضوع نابه سامانی های معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان به جایی رسیده که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گله کردند؛ ما هم در مشهد با کدخدا منشی و وساطت و فشار استاندار تاکنون موفق به کسب معافیت مالیاتی برای تعدادی از شرکت های دانش بنیان شده ایم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل