نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تمایل ذاتی انسان به تنبلی

تیمی تحقیقاتی متشکل از محققان کانادایی به بررسی وضعیت تمایل بدن انسان به تحرک و تنبلی دست زده اند. این دانشمندان در تحقیقات خود به نتایج جالبی رسیده اند و بر این باورند که انسان ها از نظر بیولوژیکی متمایل به تنبلی هستند.

محققان برای انجام این تحقیق از شرکت کنندگان خواستند که لباسی را به تن کنند که ساختار شبه روباتیک خاصی را در خود داشت. این لباس چیزی مشابه داشتن پاهای دارای انحنا یا به اصطلاح پاهای پرانتزی را برای  فرد شبیه سازی می کرد. به این ترتیب زمانی که شرکت کنندگان آنها را به تن می کردند برای راه رفتن دچار مشکل می شدند. پس از استفاده از این لباس، محققان  به بررسی نحوه حرکت داوطلبانی که این لباس ها را به تن کرده بودند پرداختند.

دانشمندان دریافته اند که بدن انسان بر اساس شرایط ویژه حرکتی خود می تواند ساختار تطبیقی ویژه یا را در پیش بگیرد. به این ترتیب چند دقیقه پس از پوشیدن این لباس ها، بدن داوطلبان، فرکانس گام های خود را به گونه ای تنظیم کرده بود که کمترین انرژی را مصرف کند.

بسیاری از حسگرهای بیولوژیکی در بدن به طور مداوم برای راحتی و به عبارت بهتر، "تنبلی" شما در تلاش هستند. متخصصان علوم تکاملی درباره این پدیده توضیح می دهند که بدن اجداد ما برای فرار از شکارچیان طبیعی مثل ببر یا تعقیب ماموت ها نیاز به انرژی زیادی داشت به این ترتیب، بدن در طول زمان یاد گرفته است که در انجام فعالیت های روزمره به گونه ای عمل کند که کمترین میزان کالری را مصرف کند. شاید یکی از دلایل علاقه انسان به چربی و مواد قندی نیز همین باشد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل