نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از فسیل گونه جدید انسان نما

در پی پژوهش های انجام گرفته توسط تیمی بین المللی از باستان شناسان و انسان شناسان در کشور آفریقای جنوبی ، گونه جدیدی از انسان نماها که به عنوان اجداد انسان امروزی طبقه بندی شده و در طول تاریخ منقرض شده اند ، کشف شد . این تیم تحقیقاتی فسیل های فوق را در غاری در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ کشف کردند . این غار با نام Dinaledi Chamber به معنی غار ستارگان شناخته می شود . شرایط ورودی این غار بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و تنها از طریق یک راه بسیار باریک امکان دسترسی به اتاقک سکونتگاه داخلی ان وجود داشت و به همین دلیل این محوطه در طول سال های طولانی حفظ شده بود .

در این کاوش ها بیش از یک هزار و 500 قطعه استخوان از گروه های انسانی ساکن در این محوطه به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفتند .

سرپرستی این تیم پژوهشی بر عهده پرفسور لی برگر Lee Berger پژوهشگر و استاد موسسه تکامل انسان در دانشگاه ویتواتراسراند Evolutionary Studies Institute at the University of Witwatersrand قرار دارد . گفتنی است این فسیل ها که به دست کم پانزده گونه انسانی از این رده انسان های اولیه تعلق دارد ، تا کنون شناخته شده نبوده و می تواند خشی از اطلاعات زنجیره تکامل انسان را تکمیل کند .

مطالعات انجام شده روی این استخوان ها نشان می دهد که بخش هایی از دست و پای این نزاد انسانی منقرض شده ، مشابه انسان های مدرن امروزی بوده ولی ابعاد جمجمه ، مغز و بخش های فوقانی بدن وی دارای تفاوت هایی با انسان هوموساپینس است . این انسان جدید هومو نالدی نامگذاری شده و مشخصات ظاهری وی نشان می دهد که این گونه انسانی دارای مغزی کوچک و قدی در حدود یک و نیم متر بوده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل