لمس تصاویر با چاپ برجسته

لذت بردن از تصاویر نقاشی شده و عکس ها همیشه یک تجربه بصری بوده است، تجربه ای که در آن می توانید تنها به مشاهده اجسام و مکان ها بپردازید. شرکت دوربین سازی کنون (Canon) به تازگی در نمایشگاه جدید خود از یک فناوری پرده برداری کرده است که می تواند ارتباط شما با تصاویر را به شدت تغییر دهد. با استفاده از این فناوری می توان تصاویر را به اشیا قابل لمس تبدیل کرد.

این فناوری در واقع چاپگری است که به کمک جوهر ماوراء بنفش، تصاویر را برجسته می کند. طرز کار این ساختار تقریبا مشابه با چاپگرهای رنگی است. این دستگاه ابتدا به بررسی نسخه های سیاه و سفید و رنگی تصویر پرداخته و لایه های تصویر را به صورت سایه و روشن تفکیک می کند. سپس با انجام این کار تصمیم می گیرد که کدام یک از قسمت ها در عکس نیاز به جوهر بیش تری دارد و با اعمال این تغییرات، آنها را برجسته تر می سازد. انجام این فرایند کمی زمان بر است اما با کمی صبر می توانید عکس هایی با عمق فیزیکی واقعی به چاپ برسانید.

این فناوری علاوه بر جنبه های تفریحی، می تواند نحوه ارتباط برقرار کردن انسان با هنرهای بصری را کاملا دگرگون کند. کاربر می تواند هر تصویری را که بخواهد شبیه سازی کرده و آن را لمس کند.علاوه بر این پیش بینی می شود که استفاده از این گونه چاپگر ها در گالری ها بسیار رایج خواهد شد. همچنین ایجاد تصاویر برجسته و قابل لمس می تواند برای کودکان بسیار جالب بوده و آنها را به عکاسی و  تصویر برداری علاقه مند کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا