نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معاون سازمان مدیریت: توسعه پارک های علم و فناوری مورد توجه ویژه است

فریبا یحیایی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: ایجاد اشتغال دانش بنیان شرکت های دانش بنیان و گردش مالی مناسب آنها باعث شده تا نگاه ویژه به پارک های علمی و فناوری کشور معطوف شود.
وی با بیان این که این نگاه ویژه سال گذشته با ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری توسط رهبر معظم انقلاب تشدید شده است، اضافه کرد: دراین سیاست ها یک بند مستقل به رشد و توسعه پارک ها و مراکز رشد علمی و فناوری اختصاص یافته است.
معاون اعتبارات جاری امور تحقیقات وفناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان کرد: دراین ارتباط اعتبارات جاری، هزینه و تملک دارایی های سرمایه ای پارک های رشد وعلم و فناوری سالانه رشد قابل توجهی داشته که افزایش آن درسال گذشته به طور متوسط 40 درصد است.
یحیایی ادامه داد: پارک علم و فناوری بوشهر نیز یکی از پارک های موفق ازمیان 34 پارک دولتی کشور است.
وی گفت: این پارک به لحاظ ارتباطاتی که با بخش های صنعت نفت و گاز ایجاد کرده باعث شده تا شرکت های دانش بنیان بتوانند محصولات خود را در وضعیت تقاضای مطلوب صنایع عرضه کنند.
یحیایی گفت: با این رویکرد به آینده پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بسیار امیدوار هستیم که بتواند زمینه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان را به خارج از کشور فراهم کند.
معاون اعتبارات عمرانی امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز گفت: اعتبارات عمرانی حوزه علم و فناوری کشور با عنوان دارایی های تملک سرمایه حدود سه هزار تا چهار هزار میلیارد ریال است که برای مجموعه پارک های علمی و فناوری و مراکز تحقیاتی کشور پیش بینی شده است.
رضا بختیاری ادامه داد: پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر یک پروژه جدید برای احداث در یک قطعه زمین 24 هکتاری دارد.
وی گفت: اجرای این پروژه در 10 هزار مترمربع پیش بینی شده که در دو فاز اجرا خواهد شد.
بختیاری اضافه کرد: فاز نخست این پروژه که عملیات آن آغاز شده پیشرفت 30 درصدی در حوزه اسکلت سازی و فنداسیون دارد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندهای وافر استان بوشهر سعی خواهیم کرد با تخصیص اعتبار مورد نیاز روند اجرای این پروژه را تسریع کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل