نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقض قوانین فیزیک توسط برخورددهنده هادرونی بزرگ

در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه فیزیکی ساخته شده توسط بشر پس از یک ارتقای اساسی که دو سال به طول انجامید، با حداکثر توان خود مشغول به کار است. این دستگاه از چهار شناساگر بزرگ تشکیل شده‌ است.

به گزارش Scientific American، اخیرا دو آزمایش متفاوت از احتمال کشف یک ذره که رفتار آن به وسیله هیچ یک از قوانین فیزیکی موجود قابل توجیه نیست، انجام شد.

برخورد‌دهنده هادرونی بزرگ (The Large Hadron Collider یا LHC پرتوهای ذرات زیراتمی را که سرعتی بیشتر از 99.999999% سرعت نور دارند، به هم برخورد می‌دهد که در نتیجه آن پر‌انرژی‌ترین برخوردهای مستقیم قابل تصور رخ می‌دهد. انبوهی از اطلاعات حاصل از این برخوردها که توسط شناساگرهای غول‌آسا رصد می‌شوند و منبع پروژه‌های علمی بی‌شماری در سراسر جهان فراهم می‌شود که توسط ده‌ها هزار محقق، مهندس و دانشجو انجام می‌گیرد. این پروژه‌ها قوانین بنیادی فیزیک را که بر فهم ما از جهان هستی حاکم‌اند، کاوش و آزمایش می‌کنند. 

با توجه به اکتشافات اخیر، آیا LHC ،با قدرت و فناوری فوق‌العاده خود می تواند قوانین فیزیک را نقض کند و موادی را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم نظریه های جدید را دو مورد آنها بررسی کنیم؟ اگرچه در مرحله اول نتایج به دست آمده باید تایید شوند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل