هنرمندان حامی محیط زیست شدند

 جشنواره شهر هنر یادمان ملی ایرانیان از 18 شهریور ماه کار خود را به مدت 10 روز آغاز کرده ، این جشنواره شامل بخش های مختلف فرهنگی و هنری است.
یکی از بخش های جشنواره شهر هنر جشنواره هنرهای مفهومی با شعار آشتی مردم با طبیعت است. در این بخش 80 هنرمند حامی محیط زیست اقدام به حجم سازی و فضا سازی های مفهومی با موضوع طبیعت کرده اند.
به گفته عبدالرضا احمدی، دبیر اجرایی این طرح در برج میلاد تهران هدف از این اقدام بازگرداندن دوباره زندگی به طبیعت است.
وی با بیان اینکه تنها هنری که می تواند حرف بزند، هنر مفهومی است، تصریح کرد: ما تلاش نداریم که آثار مرتبط با محیط زیست را در گالری ها نمایش دهیم، چرا که عموم مردم به این فضاهای هنری نمی روند و به همین دلیل فضای کاری ما در دل طبیعت و زیر آسمان شهر است تا عموم مردم با این هنرها آشنا شوند.
احمدی در توضیح بیشتر ساخت آثار مفهومی گفت: این آثار از مواد دور ریختنی همچون پلاستیک،چوب، آلمینیوم و … در شکل و شمایلی متفاوت ساخته شده است و این اقدام یک حرکت اعتراضی نیز در جهت افزایش تولید زباله از سوی شهروندان است.
وی با اشاره به ساخت دودکش های آلمینیومی گفت: این دودکش ها نماد دنیای صنعتی و زندگی در شهرهاست. چوب نماد درخت و حیات و زندگی است که باید برای داشتن زندگی سالم تر به این موارد توجه و تلاش در جهت کاهش تولید زباله آغاز شود.
این هنرمند با تاکید بر اینکه هنرمندان با ساخت این هنرهای مفهومی درصدد هستند که ذهن مخاطب را برای کشف مفاهیم جدید به منظور زندگی بهتر درگیر کنند، اظهار داشت: برج میلاد تهران نماد پایتخت است و اجرای چنین اقداماتی در یادمان ملی ایرانیان می تواند در ذهن تک تک مخاطبان و بازدیدکنندگان اثرگذاری بیشتری داشته باشد. امیدوارم این اقدام برج میلاد ادامه دار باشد تا بتوان با هنرهای مفهومی را برای شهروندان عمومی سازی کنیم.
به گزارش ایرنا، جشنواره تابستانی شهر هنر از ساعت 18 تا 23 میزبان عموم علاقه مندان در برج میلاد برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا