برنامه استراتژیک ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی تدوین شد

دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در مورد تدوین برنامه استراتژیک این ستاد گفت: این برنامه برای نخستین بار و با توجه به اهمیت موضوع، به منظور ارایه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده در چهار ماه اخیر برای تدوین این برنامه اظهار کرد: برای نگارش این برنامه از 15 متخصص و کارشناس حوزه سلول های بنیادی استفاده شده است.
حمیدیه تصریح کرد: این برنامه برای دوره زمانی یک ساله، سه ساله و 10 ساله و در سه حوزه تجاری سازی و بازار، آموزش و پژوهش و مراکز ارایه خدمات سلول درمانی تدوین شده است. 
به گفته وی، با توجه به تدوین و تصویب سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی این ستاد، تدوین یک برنامه استراتژیک و راهبردی بسیار ضروری بود که این موضوع با پیگیری های لازم انجام شده است. 
سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی در جلسه 737 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 92 و با استناد به بند (3-2) فصل سوم سند نقشه جامع علمی به تصویب رسید و از سوی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ هفتم دی ماه 92 برای اجرا ابلاغ شد. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سند ملی حوزه علوم و فناوری سلول های بنیادی در افق 1404 حوزه ای مبتنی بر مبانی معرفتی، اصول اخلاقی و ارزش ها و احکام اسلامی است که با تکیه بر زیرساخت های بومی، منابع انسانی و فیزیکی مورد نیاز و توسعه یافته، الهام بخش، افتخارآفرین و دارای تعاملات گسترده ملی و بین المللی با اولویت کشورهای همسو است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا