اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش آموختگان برتر ایرانی غیرمقیم

 تنها دانش آموختگان دوره های کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی، دکتری حرفه ای، تخصص و فوق تخصص که از یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی خارجی دانش آموخته شده اند و مدارک آنان به تائید دستگاه مربوطه در ایران رسیده باشد، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
بررسی پرونده دانش آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در وبگاه بخش بین المللی بنیاد http://international.bmn.ir است و هیچ یک از مدارک به طور دستی تحویل گرفته نمی شود.
برای استفاده از این تسهیلات باید حداکثر شش سال از زمان دانش آموختگی دانش آموختگان موسسه های علمی خارج از کشور گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش آموخته باشد.
همچنین دانش آموختگان باید حدنصاب لازم، دست کم 400 امتیاز در دوره دکتری و 200 امتیاز در دوره کارشناسی ارشد، را به عنوان فعالیت های نخبگانی به دست آورده و حایز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی شده برای دریافت تسهیلات باشند.
در این گزارش آمده، موفقیت های علمی در دانشگاه شامل آموزشی، پژوهشی و فناورانه، برگزیده شدن در جشنواره های علمی، پژوهشی، فناورانه مورد تایید بنیاد، کسب پذیرش برای فعالیت علمی- فناورانه در ایران، فعالیت تمام وقت در شرکت صنعتی- تجاری و همکاری در طرح های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه از جمله مصداق های فعالیت های نخبگانی است.
به گزارش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان،دانش آموختگان بر اساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت های نخبگانی خود می توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی بهره مند شوند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا