ضرورت ترسیم شاخصهای دستیابی به مرجعیت علمی
در این جلسه که به موضوع «تحول در آموزش عالی» اختصاص داشت، اهم اقدامات انجام شده و در دست اقدام از جمله توسعه متوازن و هدفمند آموزش عالی، بازنگری و اصلاح الگوی توسعه آموزش عالی، ارتقاءکارایی و اثر بخشی نظام آموزش عالی، دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه غرب آسیا و استقرار نظام نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین اقدامات تقویت و توسعه نظام آموزش عالی مهارتی، بهبود و ارتقای نظام برنامهریزی درسی و توسعه علوم میان رشتهای هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.اعضا همچنین بر موارد ترسیم مدیریت تغییر برای عملیاتی شدن تحول در نظام آموزش عالی، مقابله با مدرک گرایی و حافظه محوری و تاکید بر تقویت روحیه پژوهش، توجه به تمایز نظام آموزش عالی کشور با نظام آموزشی سایر کشورها، آسیبشناسی فضای عمومی آموزش عالی کشور، گسترش حوزههای دانشی مرتبط با علوم پایه و علوم انسانی و ترسیم شاخصهای دستیابی به مرجعیت علمی تاکید کردند.
No tags for this post.