نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان میزبان بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی

 هوشنگ رفیقدوست با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره‌های علمی در ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: وجود توانمندی‌های تخصصی و از جمله حضور اعضاء هیات علمی، وجود 9 مرکز تحقیقات، برخورداری از آزمایشگاه‌های مجهز تحقیقاتی و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و Ph.D از جمله مهمترین دلایل موفقیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کسب امتیاز میزبانی این کنگره علمی بوده است.

وی افزود: حمایت‌های رییس دانشگاه به همراه اقدام به موقع و هماهنگ گروه های آموزشی فیزیولوژی و فارماکولوژی در معرفی توانمندی های علمی و جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان نیز به کسب این موفقیت کمک کرده است.

معاون تحقیقات و فن آوری اطلاعات دانشگاه کاربردی کردن نتایج تحقیقات و فراهم کردن امکان استفاده از نتایج پژوهش ها در حل مشکلات نظام سلامت را مستلزم اجرای فعالیت‌های پژوهشی مشترک و تقویت همکاری‌های بین رشته ای برشمرد و گفت: برگزاری این کنگره علمی و فعالیت های پژوهشی که قبل از آن انجام خواهد شد همگرایی بین رشته ای در میان گروه های مختلف آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه را تقویت خواهد کرد.

رفیقدوست با اعلام شرکت 3 تن از اعضاء هیات علمی دانشگاه در اولین کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی از پی گیری‌ها و تلاش‌های دکتر حبیب غزنوی، عضو هیات علمی گروه فارماکولوژی و دکتر غلامرضا کمیلی، عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی در معرفی توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه که منجر به کسب امتیاز میزبانی شد تقدیر و تشکر کرد.

 در 10 سال اخیر 37 کنگره و همایش علمی بین المللی و کشوری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شده است و در مهرماه سالجاری نیز این دانشگاه میزبان کنگره سراسری رفتارهای پرخطر است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل