طراحی نسل جدید بالگردهای فوق سنگین

در پی همکاری مشترک مهندسان چینی و روسیه ، نسل جدیدی از بالگردهای فوق سنگین با قابلیت جا به جائی و بلند کردن اشیا بزرگ و حجیم و سنگین وزن ، طراحی و ساخته شد .

در همین رابطه هوانگ چوان یو Huang Chuanyue معاون و مهندس ارشد صنایع هوانوردی و هلیکوپترسازی چین اعلام کرد : " این بالگرد در نمایشگاه بین المللی بالگردها در شهر تیان جین Tianjin International Helicopter Exhibition رو نمائی شده و طراحی آن به گونه ای است که قادر به فعالیت و انجام وظیفه در ارتفاعات بالا و درجه حرارت زیاد است . "

وی در ادامه توضیحات خود درباره ویژگی های ساختاری و توانمندی های این بالگرد ویژه ،  افزود : " این بالگرد می تواند با سرعتی بالغ بر 300 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و توانائی بلند کردن و جا به جائی اشیائی با وزن 38 هزار و 200 کیلو را دارد . به این ترتیب می توان با کمک این بالگرد انواع ادوات و تجهیزات حفاری ، تجهیزات معدن ، کانتینر های ترابری و حتی برخی از تجهیزات نظامی را جا به جا کرد . "

گفتنی است در پی این همکاری مشترک بین چین و روسیه  که منجر به طراحی و ساخت بالگرد فوق الذکر شده است ، در تاریخ هشتم ماه می سال جاری میلادی ( برابر با هجدهم اردیبهشت ) ، دو کشور در توافق نامه ای مشترک پذیرفتند که مراحل بعدی تولید و ساخت این نوع بالگردها و طرح های تکمیلی و توسعه آن در کشور چین انجام شود .

هوانگ چوان یو در خاتمه تاکید کرد که این بالگرد دارای توانائی بسیار زیادی در زمینه جا به جائی و حمل و نقل بوده و می توان از آن در شرایط بحرانی و کمک به آسیب دیدگان مناطق مختلفی از جمله ماموریت های دریایی استفاده کرد . 

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا