نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زنجان یکی از محورهای تولید داروهای نوترکیب می‌شود

دکتر رضا ملک‌زاده در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر برخی از داروها گران بوده و امکان خرید و عرضه آن در داخل کشور با مشکل مواجه است، بر همین اساس در تلاشیم تا داروهای بیوسیمیلار تولید کنیم که دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز یکی از این محورهای تولید در آینده خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت افزود: حدود 30 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش سلامت بوده و بیشترین گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت است.

ملک‌زاده با اشاره به یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت بهداشت تصریح کرد: اساس تحقیقات ما در حوزه پیشگیری بویژه در بیماری‌های غیرواگیر است، زیرا هم اکنون 80 درصد مرگ و میر کشور از بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان همچنین بیماری‌های مزمن کبدی و کلیوی ناشی می‌شود.

وی تاکید کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های مهم و اساسی تحقیقات، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت نخبگان، حتی می‌توان زمینه بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور را که علاقه به فعالیت در ایران را دارند، فراهم کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در خصوص ارزیابی خود از برگزاری همایش‌های دانشجویی نیز گفت: اهداف عمده برگزاری این همایش‌ها، آموزش و تربیت دانشجو است که نحوه تحقیق و پژوهش و همچنین ارائه صحیح آن در مجامع علمی را تمرین کنند.

به گزارش ایسنا ، براساس این گزارش، ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم‌ پزشکی کشور از 17 تا 20 شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان و در محل سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل