سمینار بین‌المللی باتری برگزار شد

تحلیل بازار جهانی باتری و فناوری‌های این حوزه، افزایش ایمنی باتری، تولید باتری برای شبکه برق، پیشرفت در مواد جدید برای آند، کاتد و الکترولیت، پیشرفت‌ها در بسته‌بندی، شارژ و تست باتری، بازیافت باتری، چشم‌انداز آینده برای فناوری‌های ذخیره انرژی، مهمترین محورهای این سمینار را تشکیل می‌دادند.

در سمینار باتری 2015 بیش از 500 محقق و پژوهشگر از 30 کشور جهان از جمله چین، ژاپن، کره‌جنوبی، سنگاپور، آلمان، فرانسه، انگلیس، کانادا و آمریکا حضور یافتند که رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. در این دوره، علاوه بر ارائه 60 مقاله فنی و 25 پوستر در سمینار اصلی، بیش از 300 سازمان و 55 شرکت در نمایشگاه شرکت کردند.

دکتر یوشیو نیشی از شرکت سونی، دکتر جف دان از دانشکده شیمی دانشگاه دال‌هوسی کانادا، دکتر آنه ماری ساستری بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت Sakti3، دکتر جان ژانگ از شرکت Celgard، دکتر رشید الیزمی از دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور، دکتر پرابهاکار پاتیل از شرکت LG کره‌جنوبی و تد میلر از شرکت فورد موتور، سخنرانان اصلی سی و دومین سیمنار باتری بودند.

شایان ذکر است، سی و سومین سیمنار و نمایشگاه بین‌المللی باتری با محوریت "فناوری‌های پیشرفته باتری برای کاربردهای خانگی، خودروسازی، نظامی و صنعتی" از تاریخ 21 تا 24 مارس 2016 (1 تا 4 فروردین 95) در مرکز کنفرانس‌های فلوریدا (FL) برگزار خواهد شد.

در این مدت علاوه بر برگزاری سمینار و نمایشگاه اصلی، 7 کارگاه آموزشی، 3 کنفرانس موازی و 2 سمپوزیوم (پس از پایان سمینار) برگزار می‌شوند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت این سمینار مراجعه کنند.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر یوشیو نیشی

باتری لیتیوم- یون ثانویه: نخستین باتری تجاری لیتیوم- یون در سال 1991 توسط شرکت سونی معرفی شد. در توسعه باتری لیتیوم- یون ثانویه با مشکلات متعددی مواجه بودیم و قصد دارم در ادامه، راه‌های غلبه بر این مشکلات را شرح دهم. این باتری‌ها از ویژگی‌های کافی برخوردار بودند، اما مشتریان چندان از آنها راضی نبودند. اصلی‌ترین شکایات مشتریان در این نشست مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر جف دان

سلول‌های لیتیوم- یون: یکی از راه‌های بهبود چگالی انرژی سلول‌های لیتیوم- یون، استفاده از مواد ولتاژ بالا برای الکترود مثبت مانند LNMO یا NMC است. مشکلات زیادی برای غلبه بر سلول‌های لیتیوم- یون با ولتاژ بالا وجود دارند؛ در این نشست، برخی مشکلات موجود و راه‌حل‌هایی که توسعه داده‌ایم را بررسی می‌کنیم.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر آنه ماری ساستری

فناوری پیشتاز برای قرن بیست و یکم: شرکت Sakti3 توسط جمعی از محققان و مهندسان با چندین سال سابقه در حوزه تولید باتری، فیلم‌های نازک و سایر محصولات تأسیس شد. این شرکت به تازگی، روشی برای تولید سلول‌های باتری ابداع کرده است؛ این روش تولید انبوه، ارزان و قابل اعتماد برای تولید سلول، امکان ایجاد یک خط تولید واحد و ارائه محصول آماده بارگیری را فراهم می‌کند.  

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر رشید الیزمی

بسمت ارزیابی آنلاین وضعیت سلامت و ایمنی باتری: باتری‌های لیتیوم- یون عملکرد بسیار عالی از لحاظ چگالی انرژی، چگالی توان و چرخه دوام ارائه می‌دهند. پس از موفقیت‌های قابل توجه در قطعات الکترونیک تلفن همراه، رشد سریعی در بازار ذخیره‌سازی انرژی (ES) مشاهده شد. فناوری جهانی مبتنی بر داده‌های ترمودینامیک و آنالیز توسعه داده‌ایم که نظارت بهتر بر وضعیت سلامت (SOH) و وضعیت ایمنی (SOS) باتری را فراهم می‌کند.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا