نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضیافت فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضائی

بحث تغذیه فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضائی یکی از معضلات و مسائل بسیار مهم محسوب شده و اگرچه دانشمندان سعی می کنند با استفاده از منابع مختلف غذائی ، تنوع لازم را در برنامه غذائی این فضانوردان ایجاد کنند ، اما همچنان امکان وجود تنوع غذائی و استفاده از غذاهای مختلف برای ساکنان این ایستگاه وجود ندارد . در پی سفر اخیر فضانوردان جدید به ایستگاه بین المللی فضائی ، آیدین آیمبتوف Aydin Aimbetov فضانورد اهل کشور قزاقستان با تهیه و حمل غذای سنتی این کشور به ایستگاه بین المللی فضائی ، ضیافت ویژه ای برای 9 فضانورد ساکن این ایستگاه تدارک دید .

در همین زمینه آیدین آیمبتوف اعلام کرد : " همه فضانوردان از این غذای سنتی لذت برده و از سوپ ویژه قزاق ها که خارچو Kharcho نام دارد ، خوردند . "

خارچو یک غذای سنتی مربوط به قزاقستان است که که از ترکیب برنج ، سبزیجات ، گوشت و ادویه تهیه شده و شبیه به آبگوشت است .

لازم به توضیح است که پیش از این به دلیل بروز مشکلات فنی در ارسال مواد غذائی به ایستگاه بین المللی فضائی ، فضانوردان ساکن در این محل برای مدتی با کمبود مواد غذائی رو به رو شدند . پنادی پادالکا Gennady Padalka فضانورد اهل روسیه در این مورد گفت : فضاپیمای ترابری روسیه و فضاپیمای ترابری دراگون متعلق به ناسا در تلاش برای رسیدن به ایستگاه بین المللی فضائی ناموفق بودند و ما با مشکل رو به رو بودیم ولی خوشبختانه فضاپیمای ژاپنی و فضاپیمای روسیه پس از این دو عملیات ناموفق ، توانستند تجهیزات و آذوغه مورد نیاز ما را به ایستگاه بین المللی حمل کنند .  در حال حاضر شرایط ما رضایت بخش است . "

سرگئی ولکوف Sergey Volkov دیگر فضانورد ساکن ایستگاه بین المللی فضائی درباره روابط بین فضانوردان این ایستگاه اعلام کرد : " ما همگی یک تیم هماهنگ و دارای اتحاد هستیم ، هیچ دلیلی برای ستیزه و نزاع وجود ندارد . "      

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل