واردات ناوگان هوایی جدید توام با دانش فنی و پشتیبانی آنها

دکتر منوچهر منطقی امروز در گفت‎‎وگو با ایسنا، مشکل عمده ناوگان هوایی کشور تاکنون که منجر به برخی مشکلات مانند تاخیر در برخی پروازها شده را عمدتا مربوط به پشتیبانی نشدن ناوگان فعلی از سوی شرکت‎‎های مربوطه آنها عنوان کرد.

وی افزود: البته در شرایط کنونی دو راهکار شامل فعال‎‎تر شدن ناوگان فعلی و ورود یکسری ناوگان جدید در بهترین کلاس‎‎ها به همراه ورود بخشی از پشتیبانی و دانش فنی آنها مورد نظر است.

منطقی در همین رابطه با اشاره به مذاکرات انجام شده در نمایشگاه اخیر صنعت هوایی روسیه با برخی از شرکت‎‎های هوایی خارجی از جمله ایرباس، از تمایل آنها برای ورود برخی از محصولاتشان به کشور به همراه بخشی از دانش فنی‎‎شان خبر داد.

وی گفت: البته این موضوع بیانگر اقبال نسبی این شرکت‎‎های بین المللی برای همکاری با صنعت هوایی کشورمان نیز هست که می‎‎تواند فرصتی برای پیوستن کشور به این مجموعه‎‎های بین المللی در صنعت هوایی جهان باشد.

وی عمده فعالیت در این حوزه را مربوط به شرکت‎‎های دانش بنیان جوان و خصوصی دانست که اکنون دو هزار نفر را به کار گرفته‎‎اند و با راه‎‎اندازی مگاپارک هوایی کشور می‎‎توان یک‎‎هزار نفر از آنها را در این حوزه به کار گرفت.

منطقی با اشاره به شبکه ایجاد شده توسط پارک یزد با مجموعه پارک‎‎های کشور در قالب مگاپارک در این حوزه تخصصی، ابراز امیدواری کرد که نظیر این اقدام در سایر حوزه‎‎های فناوری و تخصصی کشور انجام شود.

این مسئول در مورد خرید ناوگان هوایی جدید توسط دولت گفت: در واقع دولت‎‎ها، هواپیما خریداری نمی‎‎کنند بلکه شرکت های هواپیمایی براساس شرایط مالی خود در این حوزه ورود می‎‎کنند.

منطقی تاکید کرد: البته واردات هر ناوگانی نیازمند توجه به بخش‎‎های مختلفی از جمله مذاکرات اقتصادی، بررسی‎‎های فنی، ارائه آموزش های جدید و غیره است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا