نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش ارتفاع مدار ایستگاه بین المللی فضائی

سخنگوی رسمی سازمان فضائی روسیه اعلام کرد : " عملیات تغییر مدار ایستگاه بین المللی فضائی که طی آن این ایستگاه در ارتفاع بالاتری قرار گرفت ، با موفقیت و توسط مرکز ماموریت کنترل واقع در شهر کرولیف در نزدیک مسکو ؛ انجام شد . "

در این بیانیه به روشنی تصریح شده است که عملیات تغییر مدار ایستگاه بین المللی فضائی با موفقیت کامل و بر اساس برنامه ریزی دقیق انجام شده ؛ صورت گرفت .

گفتنی است پیش از این سازمان فضائی روسیه در گزارشی رسمی اعلام کرده بود که فضاپیمای ترابری موسوم به M-28M cargo spacecraft قرار است با اجرای این عملیات ، ایستگاه بین المللی فضائی را با سرعتی برابر با 55 سانتیمتر در ثانیه جا به جا کرده و آن را به میزان 950 متر در مدار خود به منطقه ای بالاتر منتقل کند . گفتنی است در حال حاضر نه فضانورد در ایستگاه بین المللی فضائی ساکن هستند که هر یک در این عملیات به طریقی مشارکت داشتند . افراد فوق عبارتند از : گنادی پادلکا Gennady Padalka ، میخائیل کورنینکو Mikhail Korniyenko ، اولگ کولولنکو Oleg Kononenko و سرگئی وولکوف Sergey Volkov از سازمان فضائی روسیه ، اسکات کلی Scott Kelly و کجل لیندگرن Kjell Lindgren از سازمان فضائی ناسا ؛ آندریاس موگنسن فضانورد اعزامی از سوی آژانس فضائی اتحادیه اروپا ، کیمیا یویی Kimiya Yui فضانورد ژاپنی و  آیدین آیمبتوف فضانورد قزاقستانی .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل