نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمله فیزیکی انسان به روبات

در بسیاری از فیلم های علمی و تخیلی شاهد این امر هستیم که روبات ها با حمله به انسان سعی در غلبه بر نژاد ما را دارند و همین امر نیز ترس خاصی از آینده صنایع روباتیک را در میان عموم به وجود آورده است. با این وجود به نظر می رسد که در عمل نتیجه به دست آمده برعکس بوده است زیرا در طول چند ماه اخیر شاهد چند مورد از حمله انسان ها به روبات ها بوده ایم.

ماه پیش بود که در ایالات متحده آمریکا یک فرد خشمگین با حمله به یک روبات در یک فروشگاه، به شدت به این دستگاه آسیب زده بود. درست یک ماه بعد از این که روبات Hitchbot در فیلادلفیا مورد حمله واقع شد، روباتی نیز در ژاپن توسط انسان های خشمگین تخریب شد.

ماجرا از این قرار بود که مردی 60 ساله بعد از وارد شدن به یکی از مغازه های شرکت Softbank و انجام معامله ای که به سود او نبود یکی از روبات های این کمپانی را تخریب کرد. بر اساس اخبار انتشار یافته از این حادثه روبات مذکور دچار آسیب های داخلی زیاده شده و آرام تر از حد معمول حرکت می کند. عمل غیر اخلاقی این مرد در لیست اعمال ضد روباتی قرار گرفت.

 تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که عده زیادی از مردم از آینده روبات ها و نیز تصاحب شغل هایشان توسط آنها می ترسند. البته دانشمندان معتقدند که این ترس به جا نیست زیرا ممکن است در آینده برای انسان ها مشاغلی ایجاد شود که مضمون آن نگه داری و تعمیر روبات ها باشد. شایان ذکر است که گزارش های پلیس از آخرین مورد حمله به روبات ها نشان از این دارد که فردی که مرتکب این عمل شده است، در هنگام حمله در شرایط عادی قرار نداشته است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل